Tüketici Elektroniği 14 KASIM 2015 / 12:00

Yeni teknolojiler televizyon izleme alışkanlıklarını nasıl etkiliyor?

Teknolojinin gelişiminin yıllardır izlediğimiz televizyonları ve kullanıcıyı nasıl etkilediği, Sony yetkilileri tarafından kaleme alındı.

Televizyon, uzun yıllardır hayatımızın bir parçası olmayı sürdürüyor. Bu doğrultuda 21 Kasım, 1996’dan bu yana Dünya Televizyon Günü olarak kutlanıyor. Ancak televizyon ile kurduğumuz ilişki, son zamanlarda köklü bir değişim geçiriyor. Sony, “Neden televizyon izliyoruz?” raporu ile değişen kullanıcı beklentilerine uyum sağlamak için medya ve iletişim şirketlerinin yeni iş akışlarına, yeni dağıtım modellerine ve bireysel kullanıcı ve seyircilerin çeşitli ihtiyaçlarına dair yeni düşünce yöntemlerine ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor.

İstanbul, 12 Kasım 2015: Çağdaş dünyada televizyon, iletişim ve küreselleşmeyi temsil ediyor. 1996’da ilk kez düzenlenen Dünya Televizyon Forumu’nun ardından, cihazın kendisini değil ama temsil ettiği felsefeyi kutlamak üzere Birleşmiş Milletler 21 Kasım’ı Dünya Televizyon Günü ilan etti.

Televizyon, uzun yıllardır hayatımızın bir parçası olmayı sürdürmesine rağmen son zamanlarda eşi benzeri görülmemiş oranda köklü bir değişim geçiriyor. Çevrimiçi videoların giderek yayılmasıyla artık geleneksel kanallar üzerinden daha az televizyon izleyeceğimize dair yaygın bir görüş var. Bu görüş doğrultusunda, “Neden televizyon izliyoruz? Televizyon sosyal, toplumsal ve yaşam tarzı tercihlerimizi nasıl tatmin ediyor? Yayıncılar ve program yapımcıları, geleceğin seyircileriyle nasıl bağ kurabilir? Gençler anne ve babalarıyla aynı şekilde televizyon izlemeyi sürdürecek mi?” gibi sorular cevap bekliyor.

Televizyon bizim için ne anlama geliyor?

İzleme deneyiminin nasıl değişebileceğini ve bu değişimin medya sektöründe yer alanlar için ne anlama geleceğini tahmin etmek istiyorsak günümüzde neden TV izlediğimizi anlamamız gerekiyor. İşte bu nedenle Sony Avrupa Profesyonel Çözümler birimi, günümüzün ve geleceğin TV izleyicilerinin, izleme davranışlarını konu alan, yayıncılara yönelik ayrıntılı bir inceleme hazırladı. Televizyonla olan ilişkimize bağımsız bir bakış açısı sunmak üzere hazırlanan, “Neden televizyon izliyoruz?” raporunun yazarı ve informitv medya danışmanı Dr. William Cooper, televizyon ile ne kastettiğimizi ve televizyonun bizim için ne anlama geldiğini açıklıyor. Dr. Cooper, "Dilediğimiz her şeyi, dilediğimiz zaman, dilediğimiz yerde izlemek istediğimize dair yaygın bir düşünce var. Bunun mantıksal sonucu olarak daha çok yalnız izleyeceğimiz ortaya çıkıyor. Ancak bireyler olarak halen birlikte bir şeyler izlemeye değer veriyoruz. Diğer kişilerle aynı programı izlemeyi gerçekten istiyoruz ama çoğu zaman aynı anda izlemiyoruz." diyor.

Sony BT ve İş Akışı Çözümleri Başkanı olan Niall Duffy, "Televizyon izleme nedenimiz çok basit gibi gözükebilir; ancak altında yatan nedenler çok daha karmaşıktır. İzleme deneyiminin nasıl değişebileceğini ve bu değişimin medya sektöründe yer alanlar için ne anlama geleceğini tahmin etmek istiyorsak günümüzde neden TV izlediğimizi anlamamız gerekiyor. Bağlantılarla dolu bir dünyada televizyonun nasıl bir değişim geçireceğinin tartışılması ve bilgi verilmesi için bu çalışmayı başlattık." diyor.

Televizyon ve video sektörüne değişimler ve teknolojik yeniliklerle öncülük eden Sony, bu raporla değişen kullanıcı beklentilerine uyum sağlamak için medya ve iletişim şirketlerinin yeni iş akışlarına, yeni dağıtım modellerine ve bireysel kullanıcı ve seyircilerin çeşitli ihtiyaçlarına dair yeni düşünce yöntemlerine ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor. Raporda yeni izleme yöntemlerinin bir tehditten çok bir fırsat olarak görülmesi gerektiği vurgulanıyor. Dahası, genel video izleme oranının artacağı tahmin ediliyor.

"Neden televizyon izliyoruz?" raporu, güçlü sosyal ve psikolojik faktörlerin izleme deneyimini teşvik ettiğini öne sürüyor. Günümüzde insanların televizyon izlemeyi neden ve nasıl tercih ettiğini anlamak, televizyon izlemenin geleceğinin nasıl şekilleneceğini öğrenmemize yardımcı olacak.