Telekom 26 MAYIS 2011 / 15:07

2011'de cepten konuşanların sayısı arttı, 28,6 milyon numara taşındı

2011'de toplam 28,6 milyon kişi numara taşıdı

Bilgi Teknoloji Kurumu (BTK), 2011’in ilk çeyreğine dair görüşme rakamlarını açıkladı. Rakamlara göre bu yıl mobil iletişimde önemli bir artış yaşıyoruz. Cep telefonuyla daha çok konuşuyor, daha çok mesaj gönderiyoruz.



BTK’nın hazırladığı pazar verileri 1. çeyrek raporuna göre ön ödemeli (eski adıyla kontörlü) abone sayısı, toplam mobil abonelerin yüzde 62’sini oluşturuyor. Faturalı abone sayısında da, numara taşıma sistemi ve avantajlı her yöne tarifeleri sayesinde her geçen dönem artış yaşanıyor.

2011 yılının ilk çeyreğinde 3,5 milyon numara taşınırken, numara taşıma sayısı bir önceki döneme göre yüzde 8,16’lık artış gösterdi ve toplam taşınan numara sayısı 28,6 milyonu aştı.

Rapora göre geçen üç aylık döneme göre 2011 yılının ilk çeyreğinde yüzde 2,94, geçen senenin aynı dönemine göre ise yüzde 18,42 daha fazla cep telefonuyla konuşuldu. GSM operatörleri açısından bakıldığında bir abonenin aylık ortalama konuşma süresi Turkcell’li bir abone için 206,1 dakika, Avea’lı bir abone için 316,9 dakika, Vodafone’lu bir abone için ise 294,8 dakika olarak gerçekleşti. Bu dönemde SMS sayılarında da artış görüldü, toplam SMS sayıları geçen döneme göre yüzde 12 oranında yükseldi.

Operatörlerin mücadelesi sürüyor


BTK’nin raporuna göre; Turkcell abone sayısına göre pazar payında liderliğini sürdürüyor. Abone kayıplarında da en düşük orana sahip olması, Turkcell’in rekabetçi ürünlere yöneldiğinin bir göstergesi olabilir. Vodafone’u tercih eden abonelerin yüzde 71’inin ön ödemeli tarifeleri seçmesi de Vodafone’da ön ödemeli tarifelerin, faturalı tarifelere göre daha avantajlı olduğunu gösteriyor.

Avea’da ön ödemeli ve faturalı abone dağılımları dengeli görünüyor, ancak abone kayıp oranlarında son üç dönemde de en yüksek orana sahip operatör olarak göze çarpıyor.
ETİKETLER : Avea turkcell vodafone