Teknoloji Ekonomisi 09 AĞUSTOS 2012 / 10:11

Xerox: "İhtiyaçtan fazla baskı cihazı almayın"

Xerox: "İhtiyaçtan fazla baskı cihazı almayın"

Şirketin CEO'su Ursula Burns, sürdürülebilirliğin iş yapmanın ötesinde olduğunu belirterek, şirketlerin baskı hizmetlerini iyi yönetmesi gerektiğini dile getirdi ve ekledi: "İşlerimiz azalsa bile, stratejimizi değiştirmeden çevreci teknolojileri önereceğiz."




Müşterilerinin beklentilerini karşılamak ve rekabetçi konumunu korumak adına şirket olarak gerektiğinde potansiyel gelirlerini azaltabilecek iş stratejileri uyguladıklarını söyleyen Xerox CEO'su Ursula Burns, Harvard Business Review’de yayınlanan değerlendirmesinde, diğer şirketlere tavsiyelerde bulundu.

Burns, şirket olarak yeşil ve müşteri dostu yaklaşımları uygulamamaları halinde bunu başka birinin yapacağını belirtirken, işin sürdürebilirliğini sağlamak yerine pazarı dışarıdakilere kaptırabileceklerini ifade etti. Rekabette erozyona uğramamak ve işin içinde kalarak kendini yenileyebilme adına her dönemde farklı bir yaklaşım yakalanması gerektiğini belirten Burns, şirket olarak bu politikadan vazgeçmeyeceklerini dile getirdi.

Şirketin sunduğu yönetilen baskı hizmetleri, sürdürülebilirliğe olduğu kadar şirketlerin karlılığına da büyük etki ediyor. Yönetilmeyen baskının şirketlere verdiği zararları bağımsız araştırmalar da ortaya koyuyor. IDC araştırmalarından elde edilen verilere göre, şirketlerin çoğu kaç adet baskı cihazı olduğunu bilmiyor. İhtiyacı olandan 10 kat daha fazla ofis cihazına sahip olan binlerce şirket bulunuyor.

IDC’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre orta ve büyük ölçekli her bir şirkette, yönetilen baskı hizmetleriyle:

• Toner ve mürekkep harcamalarında yüzde 50 tasarruf sağlanıyor.

• Tek fonksiyonlu masaüstü yazıcıların sayısı yüzde 70’lere varan oranlarda azalıyor.

• Fotokopi makinelerinin sayısı ortalama yüzde 47 azalıyor.

• Cihazların farklı markalardan oluşmasından kaynaklanan maliyet oranı yüzde 43 düşüyor.

• Kağıt kullanım oranında yüzde 25 azalma sağlanıyor.

• BT yardım masasına gelen çağrılar yüzde 21 azalıyor.

• İş süreçleri ve iş akışında yüzde 25 maliyet tasarrufu sağlanıyor.

Hizmet yönetimi, tutarlık ve kontrol sağlıyor

Yönetilen baskı hizmetleriyle birlikte şirketler, maliyetleri düşürmenin yanı sıra tutarlılık ve kontrol de sağlıyor. Ofis cihazlarının aktif kullanım oranında yüzde 99’a varan artışlar görülüyor. Servis çağrılarında yüzde 51’e varan azalma, çevresel sürdürülebilirlikte ise yüzde 70’e varan iyileştirme sağlanıyor. Bilgi güvenliği de yönetilen baskı hizmetlerinin önemli getirileri arasında yer alıyor.

Bunun yanı sıra yapılan araştırmalarda şirketlerin doküman maliyetlerini bilmediklerini ve bu süreçleri yönetemediklerini ortaya koyuyor. Şirketlerin çoğunda yüksek miktarda gereksiz çıktı alınıyor.

Gene yapılan araştırmalar şirketlerin doküman maliyetlerini bilmediklerini ve bu süreçleri yönetemediklerini ortaya koyuyor. Şirketlerin çoğunda yüksek miktarda gereksiz çıktı alınıyor.  Orta ve büyük ölçekli her bir şirkette ortaya çıkan iş gücü, zaman ve maliyet kaybı şu rakamlarla tanımlanıyor:

• Ortalama bir çalışan, zamanının yüzde 40’ını bilgi araması için harcıyor.

• Dokümanların yüzde 24’ü derlenmemiş-dağınık bir durumda bulunuyor.

• Dokümanların ortalama yüzde 5‘i kayboluyor.

• Yanlış dosyalanmış dokümanları aramak için her yıl 150 saat gereksiz zaman harcanıyor.

• Verimsiz baskı altyapısı dolayısıyla yüzde 30 daha fazla elektrik enerjisi harcanıyor.

• BT destek bölümlerine gelen çağrıların yüzde 50’sini baskı problemleri oluşturuyor.