Teknoloji Ekonomisi 14 KASIM 2012 / 11:16

Vodafone Türkiye büyüme ivmesini sürdüyor

Vodafone Türkiye, 2012-13 mali yılının Nisan-Eylül 2012 dönemine ait yarıyıl sonuçlarını açıklarken, şirketin toplam gelirleri yüzde 19,1 artışla 2,7 milyar liraya ulaştı. 



Son 12 çeyrektir çift haneli büyümesini devam ettiren şirket, mobil gelir pazar payını mali yılının ikinci çeyreğinde, bir evvelki çeyreğe göre 0,4 puan artarak yüzde 28,9’a yükseldi. Şirketin toplam abone sayısı geçen yılın aynı dönemine göre 0,9 milyon artarak 18,7 milyon olarak gerçekleşti. Faturalı abone sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre 1,2 milyon artış ile 6,5 milyona çıkarak şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştı.

Şirketin faturalı ve faturasız aboneler için ortalama ARPU’su (abone başına gelir) mali yılının ikinci çeyreğinde 22,3 lira olarak gerçekleşirken, 2012-13 mali yılının ilk yarısında Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK)’ü 454 milyon liraya ve FAVÖK marjı da geçen yılın aynı dönemine göre 1,7 puan artışla yüzde 16,9’a yükseldi.

Mobil internet gelirlerinde yüzde 101 artış

Şirketin, akıllı cihaz penetrasyonunu geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık iki kat artışla yüzde 17,7’lik seviyeye çıkarması, mobil internet ve veri gelirlerine de yansıdı. Geçen senenin aynı yarıyılına göre mobil internet gelirlerinde yüzde 101 ve veri gelirlerinde yüzde 54 artış kaydetti.

Vodafone, küresel “akıllı şebeke” uygulamalarını Türkiye’ye aktararak abonelerine dünya kalitesinde kullanıcı deneyimi sağlayan yüksek teknoloji yatırımlarını sürdürdü. Bunun yanı sıra müşterilerine eğer katma odaklı segmentasyon strateji ile yenilikçi ürünler sunmaya devam eden şirket, özellikle

faturasız tarifelerin kontrol avantajı ile faturalı hatların kullanım kolaylığını birleştiren ve Türkiye’de bir ilk olan “hibrit tarife” modelini uygulamaya aldı. Ayrıca, Vodafone uluslararası iletişim ağında tüm mobil iletişim hizmetlerinde yurtiçi-yurtdışı fiyat ayrımını ortadan kaldıran “Her Şey Dahil Vodafone Pasaport”u hayata geçirdi.
ETİKETLER : vodafone