Teknoloji Ekonomisi 02 HAZİRAN 2011 / 16:59

Türkiye’de e-ticaretin 2011 yılında yüzde 60 büyümesi bekleniyor

E Ticaret ve E Ticaret Girişimciliğinde Başarının Sırları” etkinliğinde, internet kullanıcı rakamlarına göre e-ticaret hacminin yeterince büyük olmadığı ifade edildi.



Özel alışveriş, teknoloji ve perakende sektöründen lider e ticaret şirketlerinin üst düzey yöneticileri ETID’in ev sahipliğinde “E Ticaret ve E Ticaret Girişimciliğinde Başarının Sıları “ seminerinde bir araya geldiler. PayPal sponsorluğunda gerçekleşen etkinliğe sahibinden.com, gittigidiyor.com, Markafoni, Limango, Trendyol, Teknosa, Hizlial.com, ereyon.com.tr gibi e ticaret şirketleri ile sektörden yaklaşık 200 katılımcı sektörün sorunlarını tartıştı.

Etkinlikte aynı zamanda Türk e-ticaret sektöründe sosyal ağların yeri ve mobil bütünleşme gibi yeniliklerin etkisi ile öngörülen dönüşüm tartışıldı. Bunun yanı sıra sektöre girmek isteyen girişimciler için özellikle kurulum aşamasında göz önünde bulundurulması gereken en önemli unsurlar olarak ortaya çıkan “müşteri memnuniyeti” ve “ödeme güvenliği” de etkinlik boyunca üzerinde durulan konular arasındaydı.



E -ticaret sektörü için 2014 hedefi: 10 Milyar Lira

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun “2011 Comscore raporuna göre 23 milyona yaklaşan Internet kullanıcı sayısı, 6 milyonu aşkın aktif Internet bankacılığı kullanıcısı olmasına rağmen internetten alışveriş yapan kesim bunun çok uzağındadır“ dedi. Orhun, “Sektör olarak sıkıntımız, 'akla gelmek'te. Herkes internetten alışverişi bir şekilde biliyor ama bir şey alacakken, 'ben bunu internetten alayım' demiyor. İnternet üzerinden alışverişi daha çok hayatımıza sokmak istiyoruz. Alışveriş yapan kesimin frekansı da düşük. Bir kez alışveriş yapıyor, ikinci alışverişini yapan bile bir ay sonra yapıyor” dedi.



E-ticarette yeni eğilimler; mobil, yerel, sosyal ve dijital

PayPal’ın Türkiye Ülke Direktörü Kıvanç Onan konuşmasında sektörün yakın gelecekte tanıklık edeceği 4 yeni eğilime değindi: mobil, yerel, sosyal ve dijital. Onan, “Türkiye tahmini 28 milyonu bulan ve her gün daha da artan internet kullanıcı sayısı ile çok büyük ve dikkat çekici bir pazar. 2011 yılında ise Türkiye’de e-ticaret’in yüzde 60 büyümesi bekleniyor. Bu da PayPal’ın hem e ticaret şirketleri hem de kullanıcılar için sunduğu ürün ve hizmetlerini genişletmesi için mükemmel bir zamanlama. Bir kısmı şimdiden uluslararası şirketlerle işbirliği yaptı ki, bu Türkiye için büyük gurur kaynağı“ dedi.