Teknoloji Ekonomisi 17 NİSAN 2012 / 15:59

Türk şirketi Mobilike, madvertise’tan yatırım aldı

Türk şirketi Mobilike, madvertise’tan yatırım aldı

Türkiye’deki mobil reklam pazarının yaklaşık yüzde 50’sine sahip şirket, Alman rakibi madvertise’tan yatırım aldı. Madvertise ise böylece Avrupa'nın en büyük mobil reklam sağlayıcısı konumuna geldi.



Berlin’de kurulan madvertise, Avrupa’nın en büyük mobil hedef kitle erişim platformlardan biri olmayı başardı. Avrupa’daki büyümelerine destek olması için Ekim ayında aldıkları 10 milyon dolarlık B Serisi yatırımı takiben gerçekleşen Mobilike atılımı, madvertise’ın agresif büyüme planlarıyla Avrupa’daki mobil reklam pazarında lider pozisyona geleceğinin işareti olarak gösteriliyor. Mobilike’la birlikte, madvertise aylık yaklaşık 2 milyar sayfa gösterimine erişerek değerini artıracak.

2009’da Şekip Can Gökalp ve Volkan Biçer tarafından kurulan Mobilike, aylık bazda 300 milyon sayfa gösterimini aşan bir ağı yönetiyor. Şirket, Doğuş Yayın Grubu (ntvmsnbc, Star TV, NTVSpor.net, CNBC-e vb.) ve Doğan Yayın Holding (Kanal D, CNNTürk) gibi büyük medya gruplarının yanısıra, bağımsız yayıncı ve uygulama geliştiricilerinin de dahil olduğu, 300’ün üzerinde uygulama ve mobil sitenin reklam alanlarını pazarlıyor.

Madvertise CEO’su ve kurucu ortağı Carsten Frien: “Madvertise’ın 2012 ve gelecek için ileriye dönük iddialı büyüme planları bulunuyor. Türkiye, dünyadaki en hızlı büyüyen ekonomilerden birine ve mobil internet kullanımı hızla artan, genç bir nüfusa sahip. Bu da, Türkiye’yi bizim Avrupa liderliği hedefimize yönelik olarak giriş yapmamız gereken öncelikli ülkelerden biri haline getirdi” diye ekledi.