Teknoloji Ekonomisi 06 ARALIK 2011 / 15:19

Teradata Aster ve Aprimo'yu satın aldı

Teradata Aster ve Aprimo'yu satın aldı

Satın almaların, Teradata’nın büyük veri analitiği ve entegre pazarlama yönetimi alanlarında çok daha etkili çözümler sunmasını sağlaması hedefleniyor.



Teradata, büyük veri analitiği şirketi Aster Data’yı 263 milyon dolar, bulut temelli entegre pazarlama yazılım ve uygulama şirketi Aprimo’yu ise 525 milyon dolar karşılığında satın aldı.

Merkezi Kaliforniya’da bulunan Aster Data’nın satın alınması, Teradata’nın büyük veri alanındaki uzmanlığını daha da ileri taşıyacak yenilikleri de beraberinde getirmesi bekleniyor. Aster Data, yapılandırılmamış veri kaynağı dünyasındaki karmaşık veri kümelerinin işlenmesi konusundaki başarısı ile Teradata’yı tamamlayıcı rol üstlenebilecek bir ürün gamına sahip. Aster Data çözümleri ayrıca, günden güne tüm dünyadaki veri hacminin artmasına neden olan sosyal medya platformları, e-postalar ve bloglar gibi yapılandırılmamış veri kaynakları üzerinden de analiz yapmayı mümkün kılıyor.

Teradata tarafından satın alınan diğer bir şirket olan Aprimo ise 12 yılı aşan deneyimiyle kurumsal pazarlama yönetimi yazılımları alanında faaliyet gösteriyor. Merkezi Indianapolis’te yer alan Aprimo, gücünü Teradata ile birleştirerek, kurumların veri destekli bir anlayışla pazarlama performanslarını iyileştirmelerini sağlayacak entegre çözümler sunacak. Satın almayla birlikte, Aprimo’nun bulut ve SaaS alanlarındaki uzmanlığı Teradata’nın veri ambarı uzmanlığı ile birleşerek, 5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan entegre pazarlama yönetimi sektöründe çok daha etkili stratejiler geliştirilmesinin de önü açılmış oldu.