Teknoloji Ekonomisi 28 EYLÜL 2012 / 14:52

Teknosa ve Euronics işbirliğine gitti

Teknosa ve Euronics işbirliğine gitti

Teknosa, elektronik satın alma grubu olan Euronics ile imzaladığı uluslararası stratejik işbirliği anlaşmasıyla birlikte hem rekabette bir adım öne çıkmayı hem de tüketicilere daha uygun fiyatla daha çok çeşit ürün sunmayı hedefliyor. 



Türkiye’nin 75 ilinde 280 mağazası ile tüketicileri teknoloji ile buluşturan şirket, 31 ülkede 11 bin satış noktasına sahip Euronics ile işbirliğine giderek ürün çeşitliliğini artırarak dünya pazarında da söz sahibi olmayı amaçlıyor.

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, Euronics GEIE Başkanı Hans Carpels ve Euronics International Genel Müdürü Klaus Lahrmann’ın katılımıyla gerçekleştirilen imza töreninde konuşan Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Türkiye’nin lider teknoloji şirketi Teknosa ile Avrupa’nın elektronik devi Euronics arasında imzalanan işbirliğinden duydukları memnuniyeti belirtti.

Dinçer konuşmasında, Euronics ile yaptıkları anlaşma sayesinde 31 ülkede 11 bin satış noktası gibi geniş bir ağa ulaşarak, küresel teknoloji perakendeciliği alanında güçlerini ve mevcut ilişkilerini daha da geliştireceklerini söyledi. Dinçer, bu uluslararası organizasyonun yönetiminde Teknosa’nın söz hakkı olacağını dile getirdi.

Daha uygun fiyat, daha çok çeşit

İşbirliğini değerlendiren Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, anlaşmanın şirket olarak hedeflerine ulaşmaları konusunda büyük önem taşıdığını söyledi. Nane, 2000 yılında 5 mağaza ile sektöre giriş yapan şirketin, sürdürülebilir büyüme stratejisi ve ‘Herkes için teknoloji’ felsefesi kapsamında bugün Türkiye’nin 75 ilinde 280 mağaza ile faaliyet gösterdiğine dikkat çekti. Mağaza yatırımlarının hızla sürdüğünü belirten Nane, yapılan anlaşmayla birlikte şirket olarak tüketicilere daha çok çeşit ürünü daha da uygun fiyata sunmak istediklerinin altını çizdi.



"Ağımızda bulunan hiçbir ülke Türkiye kadar büyümedi"

Anlaşmayı değerlendiren Euronics GEIE Başkanı Hans Carpels, yapılan işbirliğinden çok memnun olduklarını söyledi. Carpels, ekonomik büyüme, genç nüfus ve pazar dinamikleri gibi makroekonomik göstergelerin olumlu olduğuna işaret ederken, tüketici elektroniği pazarında sürekli büyüme ivmesinin önümüzdeki yıllarda daha da artmasını beklediklerini ifade etti. Carpels, 2012 yılının ilk altı ayında Türkiye pazarında gerçekleşen yüzde 14.4’lük büyümenin, ağlarında bulunan bütün ülkelerden daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Teknosa’nın güçlü iş modeli ve başarılı yönetim kadrosu sayesinde kısa zamanda büyük gelişme kaydettiğini söyleyen Carpels, önümüzdeki dönemde de daha da güçlenerek süreceğine inandıklarını ifade etti.

İşbirliğine ilişkin konuşan Euronics International Genel Müdürü Klaus Lahrmann, şirket olarak bu işbirliğinden kendilerinin de kârlı çıkacağını belirtti.

Lahrmann, anlaşma sayesinde zengin Türk kültürünü ve iş dünyasını tanıyacaklarını ifade ederken, Teknosa gibi iş ilişkilerinde elçilik yapabilecek ve önümüzdeki dönemde bölgedeki diğer potansiyel pazarlarla işbirliği geliştirmelerine olanak sağlayabilecek olmasının da kendileri için çok önemli olduğunun altını çizdi.