Teknoloji Ekonomisi 17 ŞUBAT 2016 / 12:48

TeknoSA 15. yılını kutluyor

Türkiye'nin önemli teknoloji perakendecilerinden TeknoSA, gerçekleştirdiği etkinlikle 15. yılını kutladı ve çeşitli bilgiler verdi.

Herhangi bir teknoloji ürünü satın alınacağı zaman akla gelen ilk mağaza zincirlerinden olan TeknoSA, Sabancı Center'da gerçekleştirdiği bir basın toplantısıyla 15. yılını kutladı. Toplantıda Sabancı Holdin Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ile TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan konuşmalarını gerçekleştirdi.

2000 yılında kurulan TeknoSA'nın, bugüne kadar toplam 20 milyar TL'lik 130 milyon ürün satışı gerçekleştirdiği belirtildi. Bu süreçte toplam 1.5 milyar kişiyi mağazalarında ağırladığını belirten TeknoSA, böylece mağazaya gelen hemen hemen her 11 kişiden birinin teknoloji ürünü satın aldığını ortaya koyuyor. Teknoloji mağazaları hali hazırda tüketiciler tarafından "gezilip görülebilecek" mağazalar olarak görülüyorken her 11 kişiden birine ürün satışı gerçekleştiriliyor olması etkileyici.

2000'de 5 mağazaya sahip olan TeknoSA'nın şimdiki mağaza sayısı ise 300 civarında. 2015 yılında 3.2 milyar TL ciroya ulaşan şirket, 2016'da 40 milyon TL'lik bir yatırım planı hazırlamış durumda.

Geçtiğimiz yıl Preo serisi akıllı telefonları ve Pwatch akıllı saatleriyle kendi özel teknoloji markasını yaratan TeknoSA, bu sene daha farklı ürünlerle de karşımıza çıkacak. Preo serisi yeni aksesuarlar, klavye ve fare gibi çevre birimlerini de içeriyor olacak. 

Click & Collect uygulamasının büyük ilgi gördüğü anlatılırken, e-ticaret tarafındaki hedeflerin 5 yıl içerisinde 5 kat büyüme olduğu belirtildi. Avrupa'da teknoloji ürünlerindeki e-ticaret oranı %20 seviyelerindeyken, Türkiye'de bu oran yalnız %4 civarında. Burada büyük bir fırsatın olduğunu belirten yetkililer, Click & Collect uygulamasının geçtiğimiz yıl %15'lik bir oran yakaladığını ve bu yıl %25'e çıkacağını tahmin ettiklerini de eklediler. Click & Collect uygulamasıyla beraber müşteriler, TeknoSA sitesi üzerinden verdikleri siparişi istedikleri mağazadan hemen gidip alabiliyorlar. Müşterilerin direkt olarak online alışveriş yerine Click & Collect uygulamasını tercih etmeleri, aslında işin lojistik kısmına duyulan eksik güven olabilir. Geçtiğimiz gün ortaya çıkan bir kargo videosunda TeknoSA bantlı bir kutunun (muhtemelen dizüstü bilgisayar) kargo arabasında fırlatıldığını görmüştük. Click & Collect'in %15'leri görmüş olmasına rağmen direkt online alışverişin %4'lerde kalmasının sebebi bu olabilir.
ETİKETLER : teknosa 15. yıl