Teknoloji Ekonomisi 06 TEMMUZ 2011 / 22:00

"Teknoloji ve pazarlama birlikte çalışmalı"

Bir anket çalışmasının sonuçlarına göre teknoloji ve pazarlamanın bütünleşik olarak çalışması şirketlerin verimliliğinde önemli rol oynuyor.



IBM’in ‘Pazarlamanın 2011’i’ anketine göre mobil ve sosyal medyanın pazarlama gücü her geçen gün daha fazla kabul görüyor. Bu nedenle de, daha kapsamlı teknoloji çözümlerine odaklanılması şirketler için artık kaçınılmaz hale geldi.

IBM dünya genelinde değişik endüstrilerde çalışan 300 pazarlamacı ve şirketin kilit teknoloji alışkanlıkları üzerine bir anket gerçekleştirdi. Ankete katılanların çoğu ‘pazarlama ihtiyaçlarına destek’ konusunun öncelikleri olduğunu belirtirken bu yıl ankete katılanların yarısından fazlası ‘ölçüm, analiz ve öğrenme’ alanlarının önem kazanan teknoloji darboğazları olduğunu söyledi.

Artan veriyi analiz etmek önemli

‘Pazarlamanın 2011’i’ anketine katılan pazarlamacılar artan verileri daha iyi analiz etmek, derin kavrayışlar çıkararak eyleme dönüştürmeyi önemli bir fırsat kapısı olarak gördüklerini belirtirken her gün daha da popüler hale gelen sosyal medya ve mobil iletişim pazarlarının gerektiği kadar anlaşılmasına ve şirketleri için daha bütünleşik teknoloji çözümlerine ihtiyaç duyduklarını da ifade ediyorlar.

Şu anda mobil pazarlama metotlarını kullandıklarını söyleyen pazarlamacıların oranı yüzde 40 iken, tüketicilerin mobil aygıtları artarak kullanmaya devam edecekleri öngörüsünden dolayı pazarlamacıların yüzde 20’si de bu yıl içerisinde mobil pazarlama araçlarını kullanmaya başlayacaklarını söylüyor.

Ankete katılan pazarlamacıların yarısından fazlası sosyal medya kullanıcısı olduklarını fakat sosyal medyadan beklentilerinin ilk etaptaki kadar yüksek olmadığını belirtiyorlar. Bundan sonraki dönem için hedeflerini ise sosyal kanalları nasıl daha hedef odaklı ve değer yaratacak içerikleri çıkartmak için kullanılabilecekleri üzerine yoğunlaşmak olarak açıklıyorlar. IBM’in pazarlama anketine katılan pazarlamacıların yüzde 90’ı pazarlama tekniklerini teknolojiyle bütünleştirmeyi istediklerini, yüzde 50’si ise teknolojinin, verimlilik açısından kilit önem taşıdığını vurguluyorlar.

Pazarlama yöntemlerinin etkinliklerini ölçebilmenin, kendilerine neler anlatabileceğinin farkında olan pazarlamacılar, bunu ölçmek için çapraz kanallardan faydalanmanın, doğru bir yöntem olduğunu ise giderek daha iyi anladıklarını söylüyor.

Anketin sonuçlarının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.