Teknoloji Ekonomisi 05 EKİM 2012 / 18:15

Samsung’tan bir çeyrek rekoru daha: 7.3 milyar dolar kâr

Samsung bir çeyrek rekoru daha kırdı

Geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreğine göre kârını neredeyse iki katına çıkaran şirket bu yükselişi, yüksek seviye televizyonlar ve Galaxy akıllı telefonların satışıyla elde etti.



Güney Kore şirketi Apple’dan gelen yonga ve ekran siparişlerinin düşmesini yüksek seviye televizyon ve akıllı telefonlarla karşılıyor. Üçüncü çeyrekte 7.3 milyar dolarlık kâr açıklanmasına rağmen son çeyreğin şirket için zor geçmesi bekleniyor. Zira son çeyrekte pazardaki harcamaların genel olarak azalması ve artan rekabet nedeniyle mobil cihazlardaki sürdürülebilir kâr marjının düşmesinin etkisi öngörülüyor.

Apple’ın iPhone 5 için Samsung’tan aldığı yonga ve ekran siparişlerini düşürmesine rağmen, Samsung’un ekran bölümü AMOLED satışlarının etkisiyle bir önceki yıla göre kârın artmasını sağladı.

2012’nin üçüncü çeyreğinde elde edilen rekor çeyrek kârı, bir önceki çeyreğe göre yüzde 21 oranında artış anlamına geliyor. Dünyanın en büyük mobil telefon, hafıza yongası ve televizyon üreticisinin çeyrek geliri, bir önceki yıla göre yüzde 26 artışla 52 trilyon wonu buldu.

Çalışanlara ödenecek paylar belirleniyor

Bu yıl 25 milyar dolar rekor kâr bekleyen Samsung, 206 bin çalışanına temettü ödemesi gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Aynı zamanda şirket, Apple ile görülen davalarda –daha önce bir milyar dolar ödediği gibi- karşılarına çıkabilecek yeni tazminatlar için para ayırıyor.

Uzmanlara göre, şirketin gelirlerinin yüzde 70’ini akıllı telefon, medya oynatıcı ve tablet bilgisayarlar oluşturuyor. Nomura’nın verdiği rakamlara göre, Samsung Eylül ile sonlanan üç aylık dönemde 60 milyon akıllı telefon satışı gerçekleştirdi.

Son çeyrek şirketin, Apple, Motorola, Nokia ve LG’nin yeni akıllı telefonları nedeniyle zorlanması bekleniyor. Apple ile patent davasına da giren şirketin akıllı telefon savaşında zorlanması bekleniyor.

Bu arada yapılan hesaplamalara göre, Samsung Temmuz-Eylül ayları arasında Olimpiyatlar ve Galaxy telefonların etkisiyle pazarlama çalışmalarına 2.7 milyar dolar harcadı.