Teknoloji Ekonomisi 07 ŞUBAT 2011 / 11:33

Procat 2010’da yüzde 60 büyüdü

Çağrı Merkezi Yönetim Danışmanlığı ve teknolojik altyapı hizmetleri sunan Procat, 2010 yılını yüzde 60 büyümeyle kapattı.



Büyümeyle ilgili konuşan Procat CEO’su Tarkan Ersubaşı, “Türkiye’de 15 yıllık geçmişi bulunan Çağrı Merkezi Sektörü, bugün 1,2 milyar liralık bir pazar değerine sahip. Ülkemizde 2 bin kişiye bir çağrı merkezi çalışanı düşüyor. ABD ve Avrupa’da ise bu rakam 150 kişiye 1 çağrı merkezi çalışanına kadar düşebiliyor. Sektörün büyüme hacmine sahip yapısı yabancı yatırımcıların da ilgisini arttırıyor” açıklamasını yaptı.



Büyük bir hızla gelişen çağrı merkezlerinin Anadolu’daki istihdam sorununa kayda değer bir çözüm sunduğuna dikkat çeken Ersubaşı, Call Center Hotel kapsamında hizmet veren Procat’in 2011’de İstanbul dışında yeni bir yerde hizmet vermeye başlayacağını açıkladı.



Küresel krizin ardından iş gücünde büyük oranda küçülmeye giden çağrı merkezi sektörü, Türkiye’de 2010’da elde ettiği büyümeyi 2011’de de koruyup artırmayı planlıyor. Yeni nesil çağrı merkezlerinde iş gücünün ön plana çıkması beklenirken, 2011 ile birlikte çağrı merkezlerinin yeni teknolojilere ağırlık vereceğini ve daha fazla süreç otomasyonuna yöneleceklerini belirten Ersubaşı, müşteri ilişkileri yönetimi kapsamında sosyal medya uygulamalarının rağbet gördüğünü söylüyor.