Teknoloji Ekonomisi 29 KASIM 2012 / 16:46

Perakendede başarının anahtarı: Mobil ticaret

Perakendede başarının anahtarı: Mobil ticaret

Perakende sektörünün önemli isimlerini bir araya getiren Perakende Günleri kapsamında sektörün geleceğini şekillendiren mobil ticarete dair önemli ipuçları sunuldu. Yakın gelecekte başlayacak yeni alışveriş deneyimi ile mağazalardan alışveriş yapmak tarihe karışacak. 



Bu sene 28-29 Kasım 2012 tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Salonu’nda gerçekleşen konferansta, ilk gün,Pozitron Kurucu CEO’su Fatih İşbecer son zamanların en merak edilen konularından biri olan mobil ticareti ve mobil teknoloji çözümleriyle yeni çağa ayak uydurmak için yapılması gerekenleri “Oyun sahası genişliyor… Perakendede yeni rekabet: Mobil Ticaret” başlıklı sunumunda anlattı.

Perakendenin geleceğinde mobil ticaret yatıyor

Fatih İşbecer konuşmasında bugün teknolojinin doruk noktasının yaşandığını belirterek, perakendenin geleceğinin mobil ticarette yattığını ifade etti. Avrupa’da 3G internet kullanım oranı yüzde 30 iken bu oranın Türkiye’de yüzde 44’e çıktığının altını çizen İşbecer konuyla ilgili şöyle konuştu;
“Mobil ticaret dünyada olduğu gibi Türkiye’de de beklenmedik bir şekilde büyüyor. Mobil internet kullanıcı sayısı son bir yılda yüzde 360 artış gösterdi. Önümüzdeki yıllarda telefonu olan 10 kişiden en az 8-9 kişinin interneti kullanacağını belirtiyor. Bu doğrultuda sanal para dünyanın en önemli ödeme birimi haline gelecek. Perakende sektörünün bu aracı işlevsel hale getirerek en doğru şekilde kullanması gerekiyor”

Herhangi bir kişinin günde ortalama 150 kez telefona baktığının altını çizen Fatih İşbecer geleceğin alışveriş trendinin mağazalar yerine mobilde olacağını vurguladı:
“Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 47’si en az bir kez bir alışveriş uygulaması indirmiş. Günümüzde insanlar kısıtlı olan boş vakitlerini alışveriş ile harcamak istemiyor. Bu nedenle mobil uygulamalar büyük kolaylıklar sunuyor. Gelecekte mağazaların yerinde sadece vitrinler olacak ve kişiler mobil uygulamalar sayesinde siparişlerini evlerine teslim alacaklar. Böylece “showrooming” trendiyle mağaza ve alışveriş merkezleri bambaşka bir hal alacak”

Mağaza yerine mobil uygulama

Mobil internet kullanımında ciddi bir artış yaşandığını belirten İşbecer, kurumların kapsamlı bir strateji belirleyerek mobil uygulamalara geçiş yapması gerektiğini söylüyor:
“En son olarak Amerika’nın alışveriş devi Macy’s için tasarladığımız mobil uygulama sayesinde müşterilere özel olarak 122 bin kampanya üretildi ve mağaza yakınlarında bulunan kişilere yollandı. Ancak bu mağazasının cirosu yerine online satışlarda inanılmaz bir artış sağladı. Kişiler artık alışverişi mobil üzerinden yapmayı tercih ediyor. Bu doğrultuda amacına uygun olarak geliştirilen uygulamalarla şirketler en doğru hedef kitlesine ulaşacaktır”

Konuşmasının sonunda dünya mobil ticaret sektörünün devlerinden örnek veren Fatih İşbecer, Ebay’in yıllık mobil gelirinin 9 milyara denk geldiğini ve bu gelirin yıllık kazancının yüzde 15’i olduğunu vurguladı. Türkiye’de kullanıcıların ilgi ve ihtiyaçlarına göre güncelleme yapılması konusunda dünyadaki kurumlara göre geri kalındığını belirtirken, her kurumun gelecekteki yerini alması için kullanıcıya hitap eden bir uygulaması olması gerektiğini sözlerine ekledi.