Teknoloji Ekonomisi 13 KASIM 2012 / 17:52

Martin Lindstrom markalaşmayı masaya yatırdı

Turkcell, pazarlama alanındaki ufukları genişletmeyi amaçlayan etkinliği “Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı” bu defa da “markalaşma” dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri olan Martin Lindstrom ağırladı. 

Bu sene 800 kişinin katıldığı, beşincisi gerçekleştirilen konferansın konuğu Time dergisinin “Dünyanın En Etkili 100 İnsanı”ndan biri olarak gösterdiği Martin Lindstrom’du. Lindstrom, Swissotel’de iş ve pazarlama dünyasının önde gelenleri ve Turkcell çalışanlarına yaptığı konuşmasına
“Benim maaşımı markalar değil, tüketiciler ödüyor. Kimse ofiste oturarak yeni şeyler söyleyemez, ben tüketicilerle birlikte yaşıyor, tüketim alışkanlıklarını birebir gözlemliyorum. Dünyanın hemen her bölgesinde çok farklı profilde insanlara konuk oluyorum, iki gün onlarla yaşıyorum. Bu yolla elde edilen bilgiler çok değerli oluyor. Ama temel olarak satın alma sırasında verdiğimiz kararların yüzde 85’i irrasyonel ve bilinçaltı. Bu mekanizmayı analiz etmek için beynin işleyişini, insanları sürükleyen temel duyguları anlayabilmek çok önemli. Burada devreye nöromarketing giriyor”

sözleriyle başladı.

Bir ürünü satmanın en iyi yolu 'kulaktan kulağa' tanıtım

Konuşmasında yeni tüketim alışkanlıklarını değerlendiren Lindstrom, yeni kuşağın yeni şeylere hızla şaşırıp, tüketip, çöpe attığına dikkat çekti. Bu ortamda aşk duygusu yaratan bir marka olmadıkça fark yaratmanın imkânsız olduğuna değinen Lindstrom, bunun yanı sıra hayatlarımızda var olan tüm ürünlere mutlaka oyun ayağını eklemek gerekeceğinin altını çizdi. Lindstrom, bir ürünü tanıtmanın ve satmanın en iyi yolunun halen kulaktan kulağa tanıtım olduğunu vurguladı.

Konuşmasının sonrasında izleyicilerin sorularını alan Lindstrom, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in “İstanbul ve Türkiye markalarını daha iyi noktalara taşımak için neler yapabiliriz?” sorusunu şöyle yanıtladı:
“Aslında İstanbul ve Türkiye bu konuda çok iyi bir yolda ilerliyor. Ben İsviçre, Avustralya ve Kolombiya için marka danışmanlığı yapıyorum. Kolombiya’nın kötü bir imajı vardı. Holywood’da yürüttüğümüz aktif bir kampanya ile çok olumlu sonuçlar aldık. Avustralya için sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığımız kampanya ile yaratıcı video içerikleri ve farklı kampanyalar ürettik. Türkiye ve İstanbul’a gelince, marka yolunda sadece TV reklamları yetmez, yaratıcı kampanyalara ve farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaya ihtiyaç var”



Konferansın amacı fark yaratan çözümler ortaya çıkarmak

Turkcell Akademi Pazarlama Konferansları'yla ilgili konuşan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Meltem Kalender Öztürk, yaptıkları tüm çalışmaların temelinde “birbirimize değer katmak” felsefesi ve “fark yaratmak” arzusu yattığını söyledi. Bu sene 5.sini gerçekleştirdikleri Pazarlama Konferansları sayesinde alanlarında dünyaca ünlü uzmanları, hem Turkcell çalışanları hem de iş dünyası ile buluşturuyor, herkesin ufkunu açan bir beyin jimnastiği ortamı yarattıklarına dikkat çekti.

Turkcell Akademi hakkında detaylı bilgiye bu adres üzerinden ulaşabilirsiniz.