Teknoloji Ekonomisi 31 OCAK 2013 / 14:22

LG mobil alanda yükselişini sürdürüyor

LG mobil alanda yükselişini sürdürüyor

2012 yıl sonu mali raporunu yayınlayan LG, 2011 yılına oranla gelir yüzde 6 düşüş yaşamasına rağmen, faaliyet kârında 342.06 milyon dolardan 1.01 milyar dolara yükseldiğini duyurdu. Şirket, 2012 yılında 45.22 milyar dolar gelir ve 80.75 milyon dolar net kâr elde etti. 



Şirketin 2012 son çeyreğinde konsolide geliri 12.37 milyar dolar, faaliyetten elde edilen kâr ise 98.08 milyon dolar oldu. 31 Aralık 2012 tarihinde sona eren dördüncü çeyrek için denetlenmemiş konsolide finansal sonuçları, Aralık ayında Avrupa Komisyonu tarafından iddia edilen sözde katot-ışın tüpü fiyatlandırması sonucu 428.96 milyon dolar net kayıp yaşadı.

Şirket, Ev Elektroniği Bölümü'nde, düz ekran TV’lerde 9.3 milyon satış adedine ulaşırken, yüzde 17.4 gelir artışıyla 5.91 milyar dolar kâr elde etti. Yıl boyunca net faaliyet kârı da 480.92 milyon dolar oldu. 3D ve Smart TV’lerin gelirleri ise ABD, Avrupa ve BDT ülkelerinde yüksek satış oranına ulaştı. 2012’nin en yüksek gelir artışı ev elektroniğinde olmasına rağmen, rekabet ve düşen satış fiyatları ile kârlılık oranı da biraz geriledi. LG 2013’te 3D ve Smart TV alanında ve özellikle Ultra HD TV ile OLED TV’nin yer aldığı premium segmentte pazar payını artırmayı hedefliyor.

Mobil alanda oldukça verimli bir dönem geçiren şirket, satış bazında bir önceki çeyreğe göre yüzde 23 artış yaşayarak 7 milyon cihazdan, 8,6 milyon cihaza ulaştı. Şirket bu dönemde, yüzde 7 cihaz artış oranı ile birlikte 15.4 milyona varan sipariş alındığını, bu cihazların yarısından çoğunu akıllı telefonların oluşturduğu açıkladı. 2012’nin en yüksek oranları 4. çeyrekte olmakla birlikte, yüzde 15 oranında 2.58 milyar dolarlık bir artış kaydedildi. L serisi ve Google Nexus 4’te de görüldüğü gibi Optimus G ve VU:2’nin satışlarında artış oldu.

2012’nin son çeyreğinde 2.7 milyar dolar satış geliri ile ABD ve BDT ülkelerinde önemli bir satış oranı elde eden beyaz eşya birimi, kârlılık, döviz kuru hareketinden olumsuz etkilenirken, pazarlama yatırımları ve beyaz eşyada ortalama satış rakamları da artış gösterdi. Şirket 2013’te gelir ve kârlılığını artırmayı amaçlıyor.
ETİKETLER : LG