Teknoloji Ekonomisi 27 TEMMUZ 2012 / 10:52

LG ev eğlencesinde kazanıyor, mobilde kaybediyor

LG ev eğlencesinde kazanıyor, mobilde kaybediyor

LG, 2012 ikinci çeyrek sonuçlarına göre, mobil cihaz satışlarında düşüş yaşarken, ev eğlencesi ve beyaz eşya alanında elde ettiği başarıyla bunu dengeledi. 



Açıklanan sonuçlara göre, geçen yılın aynı dönemine göre net kârını yüzde 46 oranında artıran şirket, 2012 ilk çeyreğine göre gelirlerini yüzde 5,2 oranında artırdı.

Özellikle telefon ve BT ürünlerinde düşüş yaşayan şirket, bu konuda geçen yıla göre yüzde 10,6 düşüş yaşarken, 11.16 milyar dolar gelir elde etti. Premium ürünlerin pazara sunulması, gelişmekte olan ülkelere odaklanılması ve maliyetlerdeki agresif düşüş 2012’nin 2. çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre net kârda yüzde 46 artışa neden olarak rakamın 138.02 milyon dolara ulaşmasını sağladı. Faaliyet kârı ise ikiye katlanarak 302.95 milyon dolar oldu.

Mobil alandaki düşüş ve sektördeki ekonomik durgunluğa karşın faaliyet kârını artıran şirket, bu başarısını ev eğlencesi ve beyaz eşya alanındaki başarısına borçlu.

Premium ürünlerdeki satışını artıran ve daha gelişmiş bir tedarik zinciri kuran şirket, faaliyet kârını bir önceki yıla göre ikiye katlayarak 187,5 milyon dolara çıkardı. Yine geçtiğimiz yıl satışlarda yüzde 5,8 oranında düşüş yaşayan şirket, 2012 ilk çeyreğinde yüzde 2,8 oranında artış yaşadı.

Şirketin mobil cihazlardaki düşüşü dengelediği bir diğer alan da Beyaz Eşya Bölümü oldu. Uygun maliyetli ve yaratıcı ürünlerle birlikte 2012 ikinci çeyreğinde faaliyet geçen yıla göre üçe katlayan şirket 143,23 milyon dolara ulaştı. Öte yandan gelirler gelişmekte olan ülkeler sayesinde geçen yılın aynı dönemine göre önemli ölçüde artış gösterdi ve 2.5 milyar dolara ulaştı.

Mobil İletişim, yılın ikinci çeyreğinde yükselişe geçecek

Klima ve Enerji Çözümü Bölümü'de faaliyet kârını artıran şirket, bir önceki yıla göre yüzde 17 oranında artış yaşayarak 60,76 milyon dolara ulaştı. Gelirler yüzde 21 artarken Kore’deki klima satışlarında görülen azalma ve gelişmiş ülkelerdeki talep düşüşü nedeniyle 1.28 milyar dolar olarak gerçekleşti.

İyi bir ilk çeyrek yaşayan Mobil iletişim Bölümü, yeni telefon modellerinin piyasaya sunulması sonucu artan pazar maliyetleri nedeniyle faaliyet kârında 49,48 milyon dolarlık kayıp yaşadı. Toplam gelirde yüzde 28,5 oranında düşüş yaşamasına karşın, özellikle LTE telefonlara olan ilgi akıllı telefon siparişlerinin bir önceki çeyreğe göre birim satışta yüzde 36 oranından yüzde 44’e çıkmasına neden oldu.

Şirket, Kuzey Amerika, Avrupa’nın bir bölümü ve Asya’da 2012’nin ikinci yarısında 4G özellikli yeni LTE modellerini pazara sunmayı planlıyor.

LG Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho ile daha önce gerçekleştirdiğimiz röportajın detaylarını bu adreste bulabilirsiniz.