Teknoloji Ekonomisi 09 KASIM 2012 / 15:54

Lenovo yüzde 15,6 pazar payına ulaştı

Lenovo yüzde 15,6 pazar payına ulaştı

Lenovo, 2012-2013 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre, yüzde 15,6 pazar payına ve çeyrek dönem satışlarında da 8,7 milyar dolara ulaştı. 

30 Eylül 2012’de sona eren ikinci mali çeyreğine ilişkin sonuçlara göre tüm coğrafi bölgelerde pazardan daha fazla büyüyerek ilerlemesini istikrarlı bir şekilde sürdürdüğünü açıklayan şirket, yıllık bazda yüzde 11’lik artışla, 8,7 milyar dolarlık satış rakamına ulaştı.

Yıllık bazda yüzde 8 oranında gerileyen pazarda, PC sevkiyatını yüzde 10,3 artıran şirket, bugüne kadarki dünya çapında en yüksek pazar payı olan yüzde 15,6 rakamına ulaştı ve her coğrafi bölgede, rekabet ettiği her ürün kategorisinde ve her ilgili müşteri segmentinde pazar payını artırdı.

Pazar payı kazanımlarının yanı sıra, yıllık bazda yüzde 13’lük bir artış ve yüzde 12,1’lik brüt kar marjıyla ikinci çeyrekte 162 milyon dolarlık net gelir kaydeden şirket, ikinci mali çeyrekteki brüt kârını yıllık bazda yüzde 11 artarak 1,1 milyar dolara çıkardı. İkinci çeyrekte işletme kârı ise yıllık bazda yüzde 24’lük bir artışla 206 milyon dolar olarak gerçekleşti.

İki satın alma gerçekleşti

PC Plus çağı şekillenmeye devam ederken, Lenovo, iki önemli şirket alımı yaptı. Bunlarda biri, PC ve elektronik ürünlerinde Brezilya pazarında lider olan CCE. CCE’nin satın alınması, üretim olanaklarıyla birlikte, Lenovo’nun dünyanın üçüncü büyük PC pazarındaki varlığını önemli ölçüde artırıyor. Diğer ise Hindistan merkezli bir yazılım şirketi olan ve bulut bilgi işlem odaklı çalışan Stoneware. Stoneware’in satın alınması da, Lenovo’nun ticari ve tüketiciye yönelik bulut ürünlerine ilişkin olanaklarını, özellikle de eğitim ve kamu sektörlerinde çeşitli cihazlar üzerinde güvenli içerik sağlama yeteneğini genişletmesine yardımcı olacak.

Bu her iki şirketin alımı da, şirketin inovasyonu desteklemeye ve endüstri standardındaki x86 sunucularında sunduğu yetenekleri genişletmeye yardımcı olacak bir sunucu teknolojisi geliştirme programı oluşturmayı amaçlayarak EMC ile yaptığı küresel ortaklık duyurusunun hemen ardından geldi. Bu anlaşmanın bir parçası olarak Lenovo, bu sunucuları pazara kendi başına sunacak ve zaman içinde bunları belirli EMC depolama sistemlerine yerleştirecek.

Lenovo, ayrıca geçen hafta büyük işletmeler, KOBİ’ler ve sistem bütünleştiricileri de dahil olmak üzere çeşitli ticari müşterilere uygun olarak hazırladığı sunucu, depolama, ağ oluşturma ve yazılım ürünlerini genişletmeye odaklanacak olan Enterprise Product Group adlı yeni faaliyet biriminin kurulduğunu açıkladı. Lenovo ikinci çeyrekte ayrıca, Kuzey Carolina’da, üretim alanında 115 yeni iş imkanı yaratacak ve güçlü yerel bağlara sahip küresel bir şirket olarak rekabet avantajlarını daha da artıracak bir üretim hattı açtıklarını duyurdu.

Sonuçlarla ilgili konuşan Lenovo’nun CEO’su Yang Yuanqing, “Koru ve Atak”stratejisinin güçlü bir şekilde uygulanmasıyla, şirket olarak gerçekleştirdikleri güçlü ve dengeli büyüme ivmesini sürdürdüklerini ifade etti.
ETİKETLER : CCE. CCE emc lenovo Stoneware