Teknoloji Ekonomisi 27 OCAK 2011 / 17:32

Lenovo ve NEC güçlerini birleştirdi

İki şirket, büyük bir risk alarak Japonya’da en büyük kişisel bilgisayar işini yapmak için bir araya geldi. Lenovo’nun yüzde 51 hakkı olacağı “NEC Lenovo Group Japonya” ismindeki şirket küresel pazarda da girişimde bulunacak. NEC bu anlaşma karşılığında Lenovo’dan 175 milyon dolar değerinde hisse alacak.



Güç birliği ile NEC markasının daha büyük ölçekli ekonomilere girmesi ve zorlandığı kişisel bilgisayar piyasasında toparlanması sağlanırken Lenovo’ya da Japonya pazarında güç katması hedefleniyor.



NEC şu anda Japonya’daki kişisel bilgisayar piyasasının yüzde 20’sini elinde bulundururken dünyanın en büyük dördüncü bilgisayar üreticisi Lenovo’nun pazar payı sadece yüzde 5.



Lenovo 2005 yılında IBM’in kişisel bilgisayar kısmını satın aldıktan sonra Çin dışında hızla büyüyor. Çinli marka geçtiğimiz yıl akıllı telefon ve iki web bağlantılı taşınabilir bilgisayarla mobil pazara da el atmıştı. NEC tarafına bakıldığında Japonya’daki başarının diğer pazarlarda yakalanamadığı görülüyor. Detaylar verilmese de Android tabanlı bir mobil cihazın kokuları şimdiden yayılmaya başladı.





İki şirketin ortaklığına bakıldığında, Japonya’da kendi markalarıyla piyasada var olmalarının yanında, kişisel bilgisayar alanıyla kısıtlı kalmayarak tablet ya da sunucu gibi alanlara da yönelebilecekleri görülüyor.



Lenovo ile NEC’in gerçekleştirdiği işbirliğinin sonunda üretim rakamları toplandığında Lenovo, Tayvanlı Acer’ı geride bırakarak HP ve Dell’in arkasında üçüncü sıraya yerleşiyor.