Teknoloji Ekonomisi 17 AĞUSTOS 2012 / 11:03

Lenovo pazardaki payını yüzde 15'e yükseltti

Lenovo pazardaki payını yüzde 15'e yükseltti

Lenovo, 2012-2013 yılı birinci çeyrek sonuçlarına göre 8 milyar dolar satış yaparak, yüzde 15 pazar payına ulaştığını açıkladı.



30 Haziran 2012 tarihinde sona eren birinci çeyrek sonuçlarına göre yıldan yıla yüzde 35 oranında artışla 8 milyar dolar satış rakamı yakalayan şirket, birinci dönem net gelirinde de yüzde 30 artış yakalayarak 141 milyon dolara ulaştı. Yüzde 15 oranında pazar payı yakalayan şirket, birinci mali çeyrek dönemdeki PC sevkiyatında geçen yıla göre yüzde 24,4 artış yakaladı. Brüt kârı yılda yüzde 30, brüt kâr marjını da yüzde 12 oranında artıran şirket, çeyrek dönemdeki işletim kârını da yılda yüzde 48 oranında yükselterek 182 milyon dolara ulaştırdı.

İki hafta önce EMC'le küresel ortaklığını duyurarak, inovasyonu destekleyecek ve Lenovo'nun x86 endüstri standardı sunuculardaki yeteneklerini genişletecek bir sunucu teknolojisi geliştirme programı oluşturan şirket, anlaşmanın parçası olarak , bu sunucuları kendi başına pazara getirecek ve bunları zaman içinde belirli EMC depolama sistemlerine yerleştirecek. Bunun yanı sıra mobil internet ve dijital ev ürünlerine yönelik araştırma, geliştirme ve üretimine odaklanan entegre bir tesis oluşturacağını duyuran şirket, "Lenovo Endüstri Üssü" adındaki tesisi Ekim 2013'te açmayı planlıyor.

Konuyla ilgili konuşan Lenovo Başkanı ve CEO'su Yang Yuanqing, içinde bulundukları ortamın 2008-2009'daki gerileme dönemine benzese de, elde ettiklerin sonuçların planlı ve doğru bir stratejinin ürünü olduğunu söyledi. Çin dışında gelişmekte olan pazarlardaki işlerin, tüketici işlerinin ve MIDH işlerinin tamamının hızlı bir genişlemeye kaydettiğini söyleyen Yuanqing, Çin'deki işlerinin ve küresel ticari işlerinin güçlü bir kârlılık düzeyini korudu ve bu da şirketin genel olarak yüksek performans göstermesini sağladığının altını çizdi.