Teknoloji Ekonomisi 03 TEMMUZ 2012 / 11:07

IBM, Ar-Ge ve şirket satın alma yatırımlarını sürdürüyor

IBM şirket satın almaya devam ediyor

IBM, Vivisimo yazılımlarını satın alarak yüksek hacimli veri analitiği yeteneklerini ve dolayısıyla müşteri memnuniyetini arttırmayı hedefliyor. 



Gerçekleştirilen satın alma işlemiyle birlikte IBM, bilgilerin iş analitiği uygulamalarına otomatik akışını sağlayacağı gibi, müşterilerin tüketici davranışını daha iyi anlamalarına, müşteri iletişimini ve ağ performansını yönetmelerine, gerçek zamanlı olarak dolandırıcılığı belirlemelerine ve yoğun veri kullanımı gerektiren pazarlama kampanyaları gerçekleştirmelerine yardımcı olacak. "Yüksek hacimli verileri yeni, önemli doğal kaynak olarak düşünme" vizyonuyla hareket eden şirket bugüne kadar 25'ten fazla şirketi satın aldı.

2015 yılı için iş analitiği ve optimizasyonu payını 16 milyar dolar olarak öngören şirket, bu doğrultuda Vivisimo yazılımlarını bünyesine katarak yüksek hacimli veri analitiği yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyor. Kamu, yaşam bilimleri, üretim, elektronik, tüketici ürünleri ve finansal hizmetler gibi sektörlerde 140'tan fazla müşteriye sahip Vivisimo’nun yaklaşık 120 çalışanı gerçekleşen anlaşmayla birlikte IBM Yazılım Grubuna katılacak.

IBM, satın alma işleminin dışında bir başka duyuru yaparak, üçüncü şahıs APache Hadoop dağıtımlarını destekleyeceğini açıkladı. Cloudera üzerinden yapılacak dağıtımlar, kendi Hadoop dağıtımını karşıdan yüklemiş olan ve bu dağıtımın müşterisi olan çeşitli şirketler ile çalışacak. Çok çeşitli Hadoop dağıtımının desteklenmesi, IBM'in açık kaynak topluluğu aracılığıyla devamlı olarak inovasyonu desteklemeyi sürdürme girişimini ileriye taşıyacak. Böylece IBM, kendi dağıtımını desteklemeye devam ederken, aynı zamanda da giderek artan sayıdaki Apache Hadoop dağıtımını da test edecek ve destekleyecek.

Satın alma işlemini değerlendiren IBM Türk Yazılım Bölüm Müdürü Gökhan Nalbantoğlu, doğru bilgileri açığa çıkartmaya çalışırken yüksek hacimli veriler içerisinde kaybolmadan araştırma yapmak bugün tüm sektörler için güç bir durum olduğunu söyledi. Nalbantoğlu, Vivisimo ile IBM'in bilgi yönetimi ve iş analitiği alanındaki diğer yatırımları, müşterilere sektördeki en geniş yüksek hacimli veri çözümleri yelpazesini sağlayacağını dile getirdi. IBM’in Akıllı Analitik yaklaşımı, müşterilerin bilgiyi iş kavrayışlarına, iş kavrayışlarını da iş sonuçlarına dönüştürmesine yardımcı olmak üzere yazılımı, hizmetleri, sistemleri ve araştırmayı kapsayan bütünsel bir bakış açısı olduğunu söyleyen Nalbantoğlu, bu satın almanın da bu stratejinin bir parçası olduğunu ifade etti.