Teknoloji Ekonomisi 17 ŞUBAT 2011 / 14:30

Groupon Rusya’da büyüyor

Gelişmekte olan pazarlarda büyüme konusunda hızlı adımlar atan Groupon, Rusya’da önemli kararlar alıyor.





Groupon, Rusya’ya ve ülkenin en büyük internet grubu Mail.ru’ya verdiği sözü tutmakta hızlı davranıyor. E-ticaret sitesi yaptığı açıklamada, Mail.ru’nun sosyal ağ sitelerinden biri olan Odnoklassniki’de sunumlar yapmaya başlayacağını açıkladı. Bu sosyal ağda yapılacak sunumlar ile tüketiciler hem satın almaya bir tık uzak olacak hem de Odnoklassniki sitesinden çıkmadan arkadaşlarının alışveriş alışkanlıklarını öğrenebilecek.



Bu işbirliği, alanında bir ‘ilk’ olma özelliğine sahip. Başka hiçbir sosyal ağ, sosyal ticaret alanında bu ölçekte bir çalışmayı hayata geçirmemişti. Bu anlaşma, Mail.ru için de önemli bir adım. Şirketin Silikon Vadisi gruplarıyla yıllar boyu süregelen ilişkileri en sonunda sınır ötesi işbirliklerine dönüşmeye başladı.





Mail.ru, Groupon’un Aralık ayındaki halka arzında yüzde 5 hisse sahibi olmuştu ve Groupon’un Ocak ayındaki 950 milyon dolarlık finansman toplantısına da katılmıştı. Groupon ile işbirliği, yatırımcılara sadece büyüyen Rusya konuşulan internet dünyasından gelir elde edilebileceğini göstermekle kalmayacak. Mail.ru’nun Facebook, Zynga gibi Amerikalı sosyal ağlarla bağları da önemli bir gelir kaynağı olacak.



Groupon için de bu iyi bir anlaşma. Çünkü gelişmekte olan pazarlarda varlık ve bir isim kazanmaya çalışan, alanındaki ilk şirket olma çabasını bir tek Groupon yürütüyor. Sadece geçen iki ayda Groupon; Hindistan, İsrail, Güney Afrika, Tayvan, Filipinler ve Singapur’da büyüme planları olduğunu açıkladı. Ağustos ayında da Groupon, bir Rus e-ticaret girişimi olan ve yakında ülkede 30 şehirden erişilebilecek Darberry’i almıştı.