Teknoloji Ekonomisi 12 ARALIK 2012 / 16:04

Google’ın Çin’deki kan kaybı sürüyor

Google’ın Çin’deki kan kaybı sürüyor

Google, geçtiğimiz aylarda Çin’de kapattığı müzik servisinin ardından, şimdi de aynı ülkedeki Google Shopping servisini kapatmaya hazırlanıyor



Geçtiğimiz Ekim ayında Baidu ile girdiği rekabet kaybeden Google, bu yenilginin ardından ülkedeki müzik servisini kapatmıştı. Google, şimdi de bu ülkede hizmet veren alışveriş arama motorunu kapatıyor. Kapatmaya sebep olarak servisin, ülke çapında beklenen performansı sergileyememesi gösterilirken, şirketin bundan sonra Çin'de tamamen mobil reklam pazarına odaklanması bekleniyor.

Google’ın resmi blogundan konuyla ilgili şöyle bir açıklama yayınlandı;

“Kaynaklarımızı daha iyi optimize edebilmek için Çin’deki alışveriş arama hizmetimizi sonlandırdık. Ürünün ana amacı tüketici, perakende satıcı ve tüccar arasında bir köprü kurma fikri iken bu hizmet beklentilerimizi karşılamadı. Çin’deki iş sektörüne desteğimizi, diğer ülkelere ihracat yapmalarına yardımcı olarak sürdüreceğiz. Gelecekte mobil cihazlarda Admob gibi uygulama içi reklamlara ve ihracat hedefli arama reklamlarına ağırlık vereceğiz”

Çin’deki hizmetlerinden şu ana kadar beklediği verimi alamayan şirketin, mobil reklam pazarında ne derece başarılı olacağını bekleyip görmek gerekiyor.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgiye bu adres üzerinden ulaşabilirsiniz.