Teknoloji Ekonomisi 05 KASIM 2015 / 14:59

Facebook üçüncü çeyrekte vites yükseltti

Üçüncü çeyrek sonuçlarını açıklayan Facebook, dünya genelinde kullanıcı başına elde ettiği ortalama geliri 2,97 dolara yükseltirken, toplam gelirini de yüzde 11.3 oranında artırarak 4,5 milyar dolara yükseltmeyi başardı.

Sosyal medya devi Facebook 2015 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre kullanıcı sayısını geçtiğimiz yıla göre yüzde 14 oranında artıran şirket, bu artışı gelirlerine de yansıtmayı başardı. Şirket, geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 11.3 gelir artışı yaşarken, şirketin toplam gelirleri 4,5 milyar dolara ulaştı. 

Kullanıcı sayısını mobil odaklı artırmaya devam eden Facebook, mobil kullanıcılarının da etkisiyle aktif kullanıcı sayısını 1.01 milyara yükseltti. Bu kullanıcıların 727 milyonu sadece mobil taraftan gelirken, bu kullanım oranının reklam gelirlerine yansıması da şirketin gelir kalemine önemli ölçüde katkıda bulundu.

Reklam gelirleri lokomotif olmayı sürdürüyor

Yıllık gelirlerini 4,5 milyar dolara yükselten Facebook, bu gelirin büyük payını reklam tarafına borçlu. Reklam gelirlerinin payı bir önceki yıla göre yüzde 12 oranında artarken, mobil reklam gelirlerinin genel gelir kalemindeki oranı yüzde 78 sınırına dayandı. Gelirlerin büyük bölümü Kuzey Amerika’dan gelirken, sadece Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’nın gelirlerdeki payı 2,26 milyar dolar seviyesinde oldu. Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri Kuzey Amerika’yı takip etti. 

Facebook’un yayınladığı çeyrek sonuçlarında en dikkat çekici ayrıntılardan biri de video izlenme sayılarındaki artış olarak göze çarpıyor. Facebook videolarınun izlenme sayısı geçtiğimiz yıla göre 2 kat artarak 8 milyara yükselirken, Facebook yetkileri bu artış hızının aynı oranda devam edeceğini ifade ediyorlar.