Teknoloji Ekonomisi 10 ARALIK 2012 / 11:51

Facebook reklam alanlarını Atlas'la genişletecek

Uzun süredir reklam alanında Google’a rakip olmak için çalışan Facebook, gündeme gelen bir satın almayla hedefine doğru büyük bir adım atacak. 



Son zamanlarda satın alma işlemleriyle gündemden düşmeyen Facebook, son olarak WhatsApp’le gündeme gelmişti. AllthingsD‘in haberine göre Facebook, Microsoft’un reklam platformu Atlas’ı satın almak için görüşmelere başladı. Uzunca bir süredir reklamlarına kendine ait platformlar dışında da yer vermek isteyen sosyal medya devi, bu anlaşmanın gerçekleşmesi durumunda, bu amacına ulaşmış olacak.

Atlas’tan biraz söz etmek gerekirse, 2007 yılında Microsoft tarafından satın alınan aQuantive adlı şirketin bir parçası. 5 yıl önce 6 milyar dolarlık bir satın alma işlemi sonrası Microsoft’a geçen şirketlerden biri olan Atlas’ın, olası satın almanın gerçekleşmesi durumunda daha düşük bir meblağ karşılığında Facebook bünyesine geçmesi bekleniyor.

Anlaşmaya geniş bir pencereden bakarsak, özellikle Facebook’un bu anlaşmadan oldukça yararlanacağını söyleyebiliriz. Anlaşmayla birlikte, ekonomisini reklam gelirleri üzerine oturtan Facebook, farklı mecralar üzerinde yayınlayacağı reklamlarla gelirlerini artırma imkânı yakalayacak. Microsoft ise, bir yıl içerisinde 2 milyar dolar zarar eden departmanı elinden çıkartarak, bu alanda küçülmeye gitmeyi tercih edebilir.

Hem alanın, hem de satanın memnun olacağı bir anlaşma olacak gibi görünüyor. Henüz anlaşma sağlanmamış olsa da, yapılacak anlaşmadan Google’ın pek hoşlanmayacağı kesin.