Teknoloji Ekonomisi 15 KASIM 2012 / 15:18

Epson'un hedefinde Türkiye pazarı var

Epson'un hedefinde Türkiye pazarı var

Avrupa'daki pazar payını geçen yıla göre yüzde 28'e yükselten Epson, aynı yükselişi Türkiye pazarında da yakalamayı hedefliyor. 



Yeni çıkan Epson SureColor Serisi’ne kadar dış mekan pazarında dar bir ürün gamıyla ile yer aldıklarına dikkat çeken Epson Türkiye ProGrafik Kanal Müdürü Çağdaş Sevgen, dış mekan pazarında dar bir ürün gamına sahip olmalarına karşın Infosource Raporları'na göre ilk 6 ayda geçen yıla göre yüzde 100 büyüme gerçekleştirerek yüzde 10 pazar payına sahip olduklarını söyledi.

Türkiye’ye için çok yeni bir seri olduğuna vurgu yapan ve Avrupa verilerinin dikkate alınması gerektiğine değinen Sevgen, geçen yıl yüzde 10 pazar payıyla Avrupa genelinde 4. sırada olmalarına karşın, 4 ay önce piyasaya sürülen SureColor Serisi'yle birlikte pazar paylarını yüzde 28'e çıkartarak liderliğe yerleştiklerinin altını çizdi. Sevgen, bu seri sayesinde aynı başarıyı Türkiye pazarında da yakalayacaklarına inandıklarını söyledi.

Türkiye operasyonunda da yeni yatırımlar yapmaya devam ettiklerini belirten Sevgen, geçen yıldan beri beraber çalıştıkları Lidya Grup'la birlikte büyüme stratejilerini sürdüreceklerine inandıklarını ifade etti.

Lidya Grup, Epson ürün gamında yüzde 25’lik büyüme hedefliyor

Ürün gamını Epson geniş format yazıcılarla genişleten ve Nisan ayında yapılan tanıtımla birlikte pazardaki iddiasını ortaya koyan Lidya Grup, Türkiye’de ilk defa kullanıcı ile buluşacak olan Epson SureColor Serisi'yle birlikte Epson ürün gamında gözle görülür bir büyüme hedefliyor.

2013 yılında Epson’un pazara sunacağı yeni seri cihazlarla birlikte solvent pazarındaki etkili var olma kararlılığı, Cad ve iş-dış mekan baskı pazarında şirketlerinin hedeflerini de büyüttüğünü söyleyen Lidya Grup Danışmanı Rıza Başoğlu, Türkiye’de geniş format pazarının son iki yılda ortalama yüzde 20 büyüdüğü düşünüldüğünde 2013 yılında şirketlerinin Epson ürün gamında yüzde 25 büyüme beklediklerini ifade etti.