Teknoloji Ekonomisi 19 MART 2013 / 15:06

Dijital reklam alanına yapılan yatırımlar artmaya devam ediyor

Dijital pazarlama iletişimi sektörü büyümesine hızla devam ederken,  IAB Türkiye’nin açıklamasına göre dijital reklam yatırımları 2012’de geçen yıla göre yüzde 30 artışla 943 milyon lira oldu. 



IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura, e-marketer verilerine göre 2012’de dünyada toplam reklam yatırımlarının yaklaşık 500 milyar dolar olduğuna ve bu rakamın 100 milyar dolarının dijitalden geldiğine dikkat çekerek sözlerini şu şekilde sürdürdü:
“Reklamcılar Derneği’nin geçtiğimiz hafta açıkladığı verilere ilaveten IAB Türkiye’nin kapsamlı analizine (arama motorları, ilan sayfaları, e-mail marketing, oyun içi reklam yatırımları dahil) göre, toplam reklam yatırımları %10 oranında artmış ve dijitalin aldığı pay %18’e yükselmiştir. Dijitalin, en geç 2016’da ikinci büyük mecra olacağı tahmin edilmektedir. Tüm sektör oyuncularının, hem toplam yatırımların yükselmesine hem mecralar bazında taşların yerinden oynamasına hazırlıklı olması gerekli.”



IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2012 Raporu’na göre;
• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 943 milyon TL,

• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”; 374 milyon TL,

• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 448 milyon TL,

• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 36 milyon TL,

• İlan sayfaları reklam yatırımları 76 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 9 milyon TL olarak gerçekleşti.