Teknoloji Ekonomisi 20 ŞUBAT 2012 / 15:54

Avea, yatırımlarıyla büyümeyi sürdürüyor

Avea, 2011 yılında yakaladığı büyüme ivmesini, 2012 yılında da aynı hızla sürdürmeyi hedefliyor. 



2011 yılı finansal sonuçlarına göre gelirlerini yüzde 16 arttırarak 3 milyon 81 bin liraya çıkaran şirket, numara taşımada da net 626 bin kişilik kazanım sağladığını duyurdu. Abone başı konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 18 arttırarak 316 dakikaya çıkartarak yıl sonu çeyreğinde 300 bin yeni abone kazandı.

2011 yılı faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede ise yüzde 10 oranında büyüme yakalayan şirket, faturalı abone oranı bakımından yüzde 44 büyüme yakalamış oldu. Böylelikle 12,8 milyon abonesinin 5,6 milyonu faturalılardan oluşmuş oldu.

Konuyla ilgili konuşan Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani, mobil müşteri tabanımızı 2011 yılında 1.1 milyon net yeni müşteri kazanarak yüzde 10 arttırdıklarını belirtti. Geçtiğimiz yıl numara taşıma konusunda diğer opeartörlerden daha önde olduklarını vurgularken kaliteden ödün vermediklerinin de altını çizdi. Bu bağlamda, 3G baz istastasyonu sayılarını ikiye katlayarak münhasır bayi sayılarını yüzde 32 arttırdıklarını belirtirken yaptıkları kampanyalarla marka değerini arttırdıklarını sözlerine ekledi.

Avea’nın 2011 yılında her alanda büyüdüğünü söyleyen Avea CEO’su Erkan Akdemir, bayi yüzleri, cihaz ürün çeşitliliği ve alternatifli kampanyalarla yüzde 51’lik ciro yakaladıklarını vurguladı. Akdemir, Türkiye genelinde 450’ye yakın bayiye yeni mağaza konseptini uyguladığını ve 3 bin zincir mağaza lokasyonunu bünyesine kattığını söyledi.

Kapsama alanı genişliyor

Erkan Akdemir, gerçekleştirilen altyapı ve istihdam yatırımlarıyla birlikte bilgi toplumuna geçişte katkıda bulunmayı amaçlandıklarını ve 2o11 yılında yaptıkları 638 milyon liralık yatırımla kapsama alanlarını yüzde 98’e çıkarttıklarını söyledi.

Çevre bilinci ile gerçekleştirdikleri e-fatura kampanyası sayesinde 882 ton kağıttan tasarruf ederek 15 bine yakın ağacın kurtarıldığına da değinen Akdemir, çevre bilinci konusunda hiç bir fedakarlıktan kaçınmayacaklarını belirtti.

Tasarruf konusunda “Alışveriş Avealıya Güzel” platformunu hayata geçiren şirket, bu şekilde müşterilerinin 10 milyon tasarruf etmesine imkan tanıdı.