Teknoloji Ekonomisi 25 TEMMUZ 2012 / 15:04

Avea, mobil internet kullanıcılarını 2 kat arttırdı

Avea, 2012 yılı ilk yarısında da yakaladığı büyümeyi sürdürürken, açıklanan finansal sonuçlarda özellikle mobil internet gelirlerinin geçen yıla göre yüzde 97 artarak 171,7 milyon liraya ulaşması dikkat çekti. 



2010 yılında 11,5 milyon olan müşteri sayısını 2012 yılı ilk yarısında yüzde 13’lük artışla 13 milyona çıkaran şirket, mobil internet kullanıcı sayısını da 2 kat artışla 2 milyondan 4 milyon 250 bin’e çıkardı. 2012 yılında EBITDA’sını bir önceki yıla göre yüzde 19, 2010 yılına göre de yüzde 54 artırarak 165 milyon liraya taşıyan şirket, faturalı müşteri tabanını da son 3 yılda yüzde 30 artırarak 5,8 milyona yükseltti.

İlk yarıyıl raporlarını değerlendiren Avea CEO’su Erkan Akdemir, şirket olarak 8. yıllarını kutladıklarını söyledi. Bu süre zarfında oldukça yoğun bir çalışma temposu içine girdiklerini belirten Akdemir, yarattıkları rekabet ortamının ekonomiye yeni kaynaklar yarattığını ifade etti.

Şirket olarak yaptıkları yatırımların karşılığını almaya başladıklarını dile getiren Akdemir, mobil internet gelirlerinin bu doğrultuda yüzde 97 oranında arttığını söyledi. Şirketin ulaştığı rakamlarla konuşmasına devam eden Akdemir, EBITDA’nın 165 milyona, ARPU’muz ise 20,6 milyon liraya ulaştığını vurguladı.

Düzenlenen basın toplantısında Avea'nın içinde bulunduğu durumu değerlendiren Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani, şirketin ağ ve kanal yatırımlarını sürdürürken güçlü bir büyüme elde ederek, zorlu piyasa koşullarına rağmen kârlılığını artırdığını ifade etti. Gruplarının mobil müşteri sayısının, ikinci çeyrekte net 70 bin artarak 13 milyona eriştiğini söyleyen Kanafani, mobil gelirlerinin seneden seneye yüzde 13 artış göstererek 856 milyon lirayı bulduğunu belirtti. Mobil sanal ağ operatörleri kanalıyla şirket olarak geliştirdikleri marka ortaklıklarıyla mobil iştirâklerinin büyümesi için yeni kanallar sunduğunu dile getiren Kanafani, Avea'nın grup stratejilerinde en önemli unsurlardan biri olduğunun altını çizdi.

Kişi başına konuşma süresi ortalama 334,9 dakikaya yükseldi

Şirketin 2010 yılı ilk yarısında ortalama konuşma süresi 258,5 dakikayken, müşteri odaklı yaratıcı tarifeleriyle yılın ilk yarısında kişi başına konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 14 artırarak 294,9 dakikadan 334,9 dakikaya çıkardı. Bu konuya değinen Akdemir, abonelerinin 2012 yılı ikinci çeyreğindeki konuşma süresi 350 dakika olarak gerçekleştiğini söyledi. Geçtiğimiz çeyrekte Avrupa’nın en çok konuşturan GSM operatörü olduklarını ifade eden Akdemir, abonelerinin konuşma süreleriyle Avrupa’nın pek çok ülkesinden daha fazla konuştuğunu dile getirdi.

2012’nin ilk 6 ayında toplam cihaz satışı pazar paylarını yüzde 21’e çıkardıklarını belirten Akdemir, bu durumun geçen seneye göre yüzde 31, 2010 yılı aynı dönemine göre ise yüzde 51’lik bir artış anlamına geldiğinin altını çizdi. Toplam cihaz satışlarının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 arttığını söyleyen Akdemir, şirket olarak gelecek dönemlerde de satış odağı olarak akıllı telefonları gördüklerini dile getirdi. Geçtiğimiz yıla göre Türkiye'deki akıllı telefon satışlarının toplam cihaz satışına oranının yüzde 14 artışla yüzde 38 olduğunu belirten Akdemir, bunun giderek artacağın söyledi.



Türkiye yatırımları devam ediyor

Kapsama alanlarını yüzde 98’e çıkardıklarını ve sadece çağrı hizmeti için son bir yılda doğrudan 900 kişilik ek istihdam sağladıklarını belirten Erkan Akdemir, satış ağlarında son 2 yıldır bir dönüşüm yaşadıklarını ifade etti. Sadece 2011’de Avea İletişim Merkezi’nin yaygınlığında yüzde 32 artış sağlandığını söyleyen Akdemir, mağaza konumlarını yüzde 26 iyileştirildiklerinin altını çizdi.

Tüketicinin beklentilerini karşılamak için şirket olarak ciddi bir gelişim sürecine girdiklerini söyleyen Akdemir, "Alışveriş Avealıya Güzel" kampanyasıyla 2012’nin ilk 6 ay sonuna kadar 96 bin aboneye 2,7 milyon lira tasarruf imkanı sağladıklarını ifade etti.

Bu platformu daha da üst noktaya taşıyarak ‘Avea her yerde kazandırır’ kampanyasına başladıklarını belirten Akdemir, kampanyanın ilk ayağını KFC ile yaptıklarından bahsetti. Kampanya başlangıcından bugüne kadar toplam 107 bin adet şifre talep edildiğini, 80 bin adet kullanım gerçekleştiğini vurgulayan Akdemir, tek bir kampanyayla müşterilerine toplam 1 milyon liralık fayda sunduklarını sözlerine ekledi.