Teknoloji Ekonomisi 19 MART 2012 / 16:00

Apple dünyanın en değerli markası

Brand Finance’in yaptığı marka araştırması sonucunda dünyanın en değerli 500 markası listesine hiçbir Türk markası giremezken, Apple 70,6 milyar dolarlık marka değeriyle ilk sırada yer aldı. 



Dünyanın gelişen pazarları olarak bilinen BRIC (Brezilya, Rusya, Çin, Hindistan) ülkelerinin gelişim başarıları “en değerli markalar” listesine yansırken, Çin’in 25, Brezilya’nın 9, Rusya’nın 8, Hindistan’ın ise 6 marka ile temsil edildiği listede Türk markası yer almadı. İlk 5 sırasında sadece Amerikan markalarının yer aldığı listede, geçtiğimiz yıl aynı listede 8. Sırada bulunan Apple, geçtiğimiz yılın en başarılı markası olan Google’ı geride bırakarak 2012 yılının en değerli markası oldu. Apple’ı 47,6 milyar dolarlık marka değeriyle Google’ın takip ettiği araştırmada, 45,8 milyar dolarlık marka değeriyle Microsoft üçüncü oldu.

Türk markalarının listeye girememesine değinen Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, bu konuda  kamu kuruluşları ve özel sektöre büyük görevler düştüğünü belirtirken, bir ülkedeki küresel ölçekteki marka sayısının söz konusu ülkenin üretme kabiliyetini yansıttığını söyledi.

En değerli 500 marka arasındaki ilk 20 marka ise şöyle: