Satın almalar/Birleşmeler 26 ARALIK 2013 / 16:26

Oracle Responsys’i 1.5 milyar dolara satın aldı

Pazarlama yazılımı üreten Responsys için Oracle, hisse değerinin yüzde 38 daha fazlasını ödemeyi kabul ederek Salesforce.com ve Adobe ile rakebetini körükledi.



Dünyanın en büyük veritabanı üreticilerinden biri olan Oracle, 1.5 milyar dolar karşılığında Responsys’i satın aldığını duyurdu. Hisse başına 27 dolar nakit ödeyerek işlemi gerçekleştiren Oracle, kapanış fiyatının yüzde 38 fazlasını ödeneceğini açıkladı.

Salesforce.com ve Adobe gibi şirketlere karşı elini güçlendirmek isteyen Oracle, Responsys ile son kullanıcılara ulaşan e-posta kampanyalarını yaratma ve reklamların nasıl performans gösterdiğini ölçümle fırsatı yakaladı.

Ekonomistlere göre, yatırımcılar Oracle’dan daha fazla büyüme hamlesi görmek istiyor. Geleneksel BT çözümlerinin yüzde 1 ila 2 oranında artması beklenirken, bulut çözümlerinin önünün açık olması, yatırımcıların bu yöndeki yatırımlar konusundaki beklentilerini artırıyor.

10 yılda 50 milyar dolar harcadı

Oracle, son 10 yılda 100’den fazla şirket satın almak için 50 milyar dolardan fazla para harcadı. Çoğunlukla bulut bilişim ve kişisel bilgisayar ile sunucularda tutulan geleneksel yazılımların ötesine geçebilmek için harcamalardan bulunan Larry Ellison önderliğindeki Oracle, son yıllarda satış ve kârlılık rakamlarında düşüş sinyalleri verdi.

Oracle Eş Başkanı Mark Hurd daha önce verdiği bir röportajda, iki-üç yıl içerisinde istemci-sunucu üzerinde çalışan yazılım lisansları gelirlerinin bulut bilişim şirketlerinin gelirleriyle benzer bir seviyeye geleceğini belirtmişti.

Bulut bilişim konusunda rekabet yaşayan şirketlerin yarışı sürüyor. Salesforce CEO’su Marc Benioff da ExactTarget’ı satın almak için 2.4 milyar doları gözden çıkarmıştı. Bununla birlikte Salesforce, web pazarlama şirketleri Buddy Media ve Radian 6 şirketlerini satın almıştı. Gelirlerinin yüzde 30’unu oluşturan pazarlama yazılımı alanını geliştirmek isteyen Adobe de birçok şirketi bünyesine katmıştı.