Satın almalar/Birleşmeler 01 MART 2013 / 10:24

Facebook Atlas'la birlikte reklam savaşına hazır

Facebook reklamcı Atlas'ı satın aldı

Reklam alanında Google ile rekabete girmek isteyen sosyal medya devi Facebook, Microsoft reklam platformu Atlas'ı satın alarak bu amacını gerçekleştirmek yolunda önemli bir adım attı. 



Aralık ayı başında Atlas konusunda görüşmelere başlayan iki şirket, Microsoft'un reklam servislerinden Atlas'ın Facebook'a satılması konusunda anlaştılar. Microsoft ve Facebook tarafından yapılan açıklama ile birlikte Atlas Advertiser Suite’in yeni sahibinin Facebook olduğu duyuruldu.

2007 yılında Microsoft tarafından satın alınan aQuantive adlı şirketin bir parçası olan Atlas, Facebook'a reklam alanında epeyce manevra alanı yaratacak. Son dönemde reklam gelirlerine dayalı bir politika izleyen Facebook, farklı mecralar üzerinde yayınlayacağı reklamlarla birlikte gelirlerini artırma imkânı yakalayacak. Hem pazarlamacıların hem de kullanıcıların yararlanacağı bir sistem yaratacak olan sosyal medya sitesi, Atlas ile birlikte sitedeki ölçme sistemleri ve arayüz üzerinde de bir takım yeniliklere giderek, daha fazla kullanıcıyı sisteme çekmeyi hedefliyor.

Anlaşmanın maddi boyutları hakkında her iki taraftan da bir açıklama gelmezken, kulislerde Atlas'ın 100 milyon dolar civarında bir paraya Facebook tarafından satın alındığı konuşuluyor.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgiye bu adres üzerinden ulaşabilirsiniz.