SAS 08 MART 2012 / 11:39

SAS, sosyal medyada büyük veriyi büyük avantaja dönüştürüyor

SAS sosyal medyayı büyük avantaja dönüştürüyor

Sosyal medyada kullanıcıların katılımıyla biriken veri, kurumların iş modelini şekillendirecek ölçüde önemli ipuçları barındırıyor. İş zekası ve iş analitiği üzerine çözümler sunan SAS'ın bu konuya nasıl yaklaştığını SAS Türkiye Analitik CRM Çözüm Lideri Rakela Semoil'e sorduk.



Sosyal medya yönetimi konusunda ne gibi teknolojileri ve hizmetleri sunuyorsunuz?

90lı yıllara kadar yapısal verinin (işlem bilgileri, müşteri demografikleri vb) büyümesi sözkonusuyken, 90’lı yıllardan sonra karmaşık ve yapısal olmayan verinin boyutu hızla artmaya başladı. Burada yapısal olmayan veri derken sosyal medya, web tabanlı veri, bulut verileri, mobil araçlardan akan veri gibi kavramlardan bahsediyoruz.

Analitik çözümlerde dünyanın önde gelen şirketi SAS, 35 yılık tecrübesini günümüzün en değerli veri kaynağı olan sosyal medyadan toplanan yapısal olmayan verinin analizi ve elde edilen sonuçların anlamlı iş kararlarına dönüştürülmesi için kullanıyor. SAS sosyal medya çözümü ve içerisinde bulunduğu ürün ailesi, SAS’ın son senelerde en çok yatırım yaptığı ürünler arasında yer alıyor.

SAS bu analizi nasıl gerçekleştiriyor?

SAS, sosyal medyayı dinlemek ve bu doğrultuda kurumları harekete geçirecek bilgilere dönüştürmek üzere geliştirdiği “Text Analytics” (metin analizi) algoritmalarını kullanıyor. Bu algoritmalar sayesinde sosyal ağlar, bloglar ve haber sitelerinden toplanan her dokümanın ve yazarın analizi yapılarak firmanın sosyal medya stratejilerini belirlemek üzere “Media Portal”a yansıtılıyor.

Portal içerisinde yer alan bölümler, genel bir özetten yazar bazlı incelemeye kadar istenen her ölçekte detaylı inceleme imkanı veren etkileşimli bir yapı sunuyor. 2 yıllık arşivleme özelliği sayesinde trend analizleri ve ileriye yönelik tahminleme yapmak, korelasyon analizleri sayesinde sosyal medyayı etkileyen faktörleri belirlemek de bu sayede mümkün.

Sunduğumuz araçlar, sosyal ağ analizi sayesinde kullanıcıların etki alanlarını belirlenmesine ve uygulama sırasında önceliklerin sıralanmasına olanak sağlıyor. Media Portal yapısı, SAS sosyal medya çözümünün gerçek zamanlı çalışan iPad uygulaması ve “Executive Briefing” adlı iPad uygulamasıyla da destekleniyor.

Gerçek zamanlı, doğrudan müşteriye ilişkin aksiyon almayı sağlayan “Conversation Center” uygulaması ise hızlı ve etkin bir şekilde sosyal medya şikayetlerinin yönetilmesini sağlıyor.



Sunduğunuz bu çözümler, şirketlere sosyal medyadaki varlıklarını sürdürme ve yönetme adına ne gibi avantajlar sunuyor?

SAS olarak, şirketlerin sosyal medyada varlık göstermeleri kadar sürdürebilmelerinin de önemli bir konu olduğunu düşünüyoruz. Bu aşamada sürekli olarak sosyal medyayı dinlemek ve hızlıca uygulamaya geçmek üzere özet bilgiye ulaşmak çok kritik hale geliyor.

Uygulama sürecine doğru sınıflandırılmış, kurumla doğrudan ilgili olan bilgilerin analize katılması, bu bilgilerin doğru sınıflandırılması ve yazarı tanımak büyük önem kazanıyor. "Text Analytics” algoritması, etkileşimli yönetim konsolu ve iPad uygulamaları, “Conversation Center” yapısı hep bu amaca yönelik.

Sosyal medya yönetimi konusundaki çözümlerinizi geliştirirken özellikle odaklandığınız bir alan var mı?

SAS olarak sosyal medya konusundaki hareketlilik nedeniyle buna paralel hızda ilerleyen bir ürün geliştirme hedefimiz var. Değişen ihtiyaçları karşılamak adına ortalamaher 4 ayda çözümün yeni sürümlerini çıkarıyoruz.

Bu çalışmalara yönelik şirketlerin ilgisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Dünyada ve Türkiye’de hayatlarımıza hızla giren sosyal medyanın etkisi tartışılamaz bir hale geldi. Sosyal medyanın yükselişiyle yapısal olmayan verinin kurumların statejik kararlarındaki etkisinin hızla arttığını da göz önüne almak lazım. Kurulduğu günden beri veriyi analiz ederek karar süreciyle bütünleştiren SAS bu konuyu odak noktasında tutmaya devam edecek.

Geçtiğimiz yıldan itibaren pazara sunmuş olduğumuz ve bizleri çok heyecanlandıran “SAS Sosyal Medya Çözümleri”, sektör bağımsız olarak tüm kurumların ilgisini çekti. Konunun, 2012 yılı ve sonrasında da kurumların odak noktası olmaya devam edeceğini düşünüyoruz.

SAS olarak, bu konudaki çözümlerimizle pazarı yönlendirmeye ve pazar ile birlikte gelişmeye hazırız.