SAS 21 MART 2012 / 15:26

Başarının anahtarı: "Doğru veri analizi"

Başarının anahtarı: "Doğru veri analizi"

Dijital devrimin perakende, finans ve sağlık sektörünü nasıl etkileyeceği, SAS Business Analytics 2012 etkinliğinin İstanbul ayağında masaya yatırıldı. Ayrıca sosyal medyanın etkileri uzmanlar tarafından tartışıldı.



Dijital gelecek, sosyal medya fırsatları, büyük veri ve yüksek performans analitiğinin iş kararlarını nasıl etkileyeceği konularının masaya yatırıldığı etkinlik, bu alanlarda bankacılık, sigorta, telekom, perakende, kamu, enerji gibi farklı sektörlere yönelik uygulamaları da inceledi.

Açılış konuşmasında söz alan SAS Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Asya Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu, önemli iş fırsatlarını yakalayabilmek ve kilit iş kararlarını alabilmek için kurumların veri kitlelerini kullanılabilir ve anlamlı bilgiye dönüştürebilmelerinin şart olduğunu belirtirken, analitik sayesinde bu veriyi karar almaya baz oluşturacak bilgiye dönüştürmede kullandıkları en önemli gereç olduğunu söyledi. Analitik kullanan şirketlerin önümüzdeki 5 yıl içerisinde çok daha başarılı olacağını vurgulayan Nalbantoğlu, analitik kullanmayan şirketlerin rekabet edebilmesinin mümkün olmadığını ifade etti.

Verinin günümüzde çok değerli olduğunu belirten Nalbantoğlu, hangi müşterilerin, hangi ürünleri hangi zamanda alacakları, hangi müşterilerin kurumu terketme eğiliminde olduğu ve bunları öğrenmek için neler yapılması gerektiği gibi konuların analitik kullanılarak çözümlenebileceğini söyledi.

Sosyal medya evrim mi geçiriyor?



Sosyal medyanın ana konu olarak değerlendirildiği etkinlikte dünyanın en ünlü fütüristlerinden Mike Walsh da ağırlanırken, Walsh geleceği sadece anlamaya yönelik değil, iş stratejilerini de bu yönde şekillendirmenin önemini irdeledi.

Mike Walsh yaptığı sunumda, sosyal medyanın geleceğinde “beğen” ya da “ takip et” katılımlarından çok daha fazlasının olacağını ifade ederken, bir ürün veya markadan memnun kalmayan kişilerin fikirlerini komşuları ile paylaştığı günlerin çok eskilerde kaldığını belirtti.

Sosyal pazarlamanın günümüzde sadece başlangıç noktasında olduğunu belirten Walsh, değişimin Facebook ve Twitter’ın çok daha ötesinde, tüketicinin birbiri ile bu derece yakın etkileşiminden kaynaklandığını söyledi.

Şimdiye kadar dijital devrimden en fazla etkilenen sektörlerin medya, eğlence ve iletişim olduğunu belirten Mike Walsh, TV seyretme şekillerinden, konuşma şekillerine kadar bir çok şeyin değişimin geçirdiğini söyleyen Walsh, internetin bazı endüstrilerin sonunu getirirken, yeni alanlar ve servetler yarattığını belirtti.

Medya, eğlence ve iletişim sektöründekki dönüşümlerin yanı sıra gelecekte perakende, finans ve sağlık sektörlerinde de önemli değişimler yaşanacağını söyleyen Walsh, bu sebeple doğru veri analizinin çok büyük önem kazanacağını söyledi.