Oyun 14 OCAK 2014 / 10:36

Sadece gençler değil herkes oyun oynuyor



2013 yılında Türkiye’de çevrimiçi oyun sektörü büyümeye devam ederken yabancı yatırımcıların yoğun ilgisinin devam ettiğini belirten Joygame CEO’su Barış Özistek, klasik algı olarak, oyunların daha çok gençlere hitap ettiği düşünülürken özellikle mobil oyunların gelişmesi ile beraber her yaştan ve profilden kitlelerin oyun oynamaya başladığını belirtti.

 

 



Çevrimiçi oyun markası Joygame, Koreli CJ Games yatırımından sonra küresel yayıncılığa da giriş yaparak büyümesini sürdürüyor. Joygame web sitesinde 2013 yılında toplam 30 milyon üye ve Twitter’da 4 milyon takipçi sayısına ulaştı. Joygame’in 2014 yılı hedefi ise yüzde 50 üzerinde bir büyüme elde ederek 35 milyonun üstünde oyuncu sayısına ulaşmak.

2013 yılında Türkiye’de çevrimiçi oyun sektörü büyümeye devam ederken yabancı yatırımcıların yoğun ilgisinin devam ettiğini belirten 2013 yılında dünyada oyun sektörünün durumunu şöyle açıklıyor: “Dünya ciddi bir değişim dönemine girdi. İnternet ve oyun inanılmaz hızlı değişebilen sektörler ve ancak bu hıza ayak uydurabilen firmalar ayakta kalıyor. Özellikle Asya ve Amerika’da çok hızlı şekilde mobil oyuna geçiş söz konusu. Özellikle Kore, Suudi Arabistan ve Amerika gibi akıllı telefon penetrasyon oranının yüksek olduğu ülkelerde çok ciddi şekilde mobil oyun sektörünün büyüdüğünü ve buna bağlı olarak da bilgisayar ve web tabanlı oyun pazarının küçüldüğünü gözlemliyoruz. Birçok oyun geliştirici mevcut projelerini iptal ederek mobil oyun geliştirmeye odaklanmış durumda. Bu sene içerisinde yine çok önemli bir gelişme olarak, mobil oyunun gelişmesine paralel dijital oyunların çok daha geniş bir kitleye yayıldığını gördük. Bu da sektörün büyümesine ciddi bir temel oluşturuyor. Klasik algı olarak, oyunların daha çok gençlere hitap ettiği düşünülürken özellikle mobil oyunların gelişmesi ile beraber her yaştan ve profilden kitleler oyun oynamaya başladılar.”

“35 milyonun üzerinde oyuncu hedefliyoruz”

2014 yılında Türkiye’de çevrimiçi oyun sektörünün büyümeye devam etmesi öngörülürken mobil oyun alanının da çok hızlı büyümesi bekleniyor. Türkiye’de ve dünyadaki oyunlarla global markaların çok daha fazla işbirliği yapacağını öngören Joygame CEO’su Barış Özistek Joygame’in 2014 hedeflerini şöyle açıklıyor; “Aslında birçok hedefe paralel koştuğumuz bir sene olacak. 2014 yılı için bilgisayar çevrimiçi oyun tarafında global bir oyuncu olmaya odaklandık. Asya hariç bütün dünyada oyun yayıncılığımızı daha da güçlendireceğiz. Daha fazla sayıda rakipsiz oyunlarla Türkçe, İngilizce ve Arapçaya ek olarak Portekizce, İspanyolca, Almanca, Fransızca ve Rusça dillerinde hizmet vermeye başlayacağız. Oyuncu sayımızın 35 milyonu geçmesinin yanı sıra PC, web tabanlı ve mobil oyun olmak üzere 40’ı aşkın yeni oyun yayınlamayı hedefliyoruz. Mobil oyunlar tarafında ise 2014’te sadece Türkiye ve MENA bölgesindeki akıllı telefonlara (iOS ve Android) odaklanıyoruz. Ortağımız olan CJ Games, dünyanın en büyük mobil oyun firmalarından birisi. Özellikle CJ Games tarafından geliştirilmiş olan mobil online oyunları 2014’te kullanıcılar ile buluşturmayı hedefliyoruz. Pazarda büyük bir fark yaratacağımıza eminim.”

2013 yılının ortalarında alınan kararla sadece 26 ülkeyi kapsayan MENA değil aynı zamanda küresel operasyonların da önemli bir bölümünün Mısır ofisinde yürütülmeye başlandığını belirten Joygame CEO’su Barış Özistek, 2014 yılı için Joygame’in MENA hedeflerini şöyle açıklıyor; “Joygame olarak, 2014 yılında MENA bölgesinde mobil çevrimiçi oyun operasyonlarına da ağırlık vererek pazar payımızı artırmayı, bölgede mobil online oyun yayıncısı olarak lider olmayı planlıyoruz. 380 milyon kişinin yaşadığı, genç nüfusun 90 milyonun üstünde olduğu, 80 milyondan fazla internet kullanıcısı ve 55 milyondan fazla Facebook kullanıcısının olduğu MENA bölgesinin yanı sıra başta Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika olmak üzere küreselde de bilinirliğimizi arttırıp, sayılı oyun yayıncı şirketleri arasına girmek Joygame olarak en büyük hedefimiz.”