Oyun 27 OCAK 2016 / 11:26

HotS'a büyük bir güncelleme geliyor

Heroes of the Storm'da Li-Ming kahramanıyla beraber büyük değişiklikler yapılıyor.

Heroes of the Storm dünyasında bugünlerde bir Xul ve Li-Ming heyecanı yaşanıyor. Li-Ming ile ilgili ilk görüşlerimizi dün sizlerle paylaşmıştık. Önümüzdeki ilk güncellemeyle beraber gelecek olan Li-Ming, testlerin yapıldığı PTR (Public Test Realm) sunucularında aktif hale getirildi. Fakat güncelleme Li-Ming'den çok daha fazlasını içeriyor. Bu yazımızda güncelleme notlarından önemli olanlara değineceğim.

Replay dosyaları analizleri

Pek çoğunuz, replay dosyaları üzerinden sıralamaların yapıldığı ve çeşitli istatistiklerin tutulduğu hotslogs.com sitesini biliyorsunuzdur. Blizzard, replay dosyalarından analizlerin daha iyi yapılabilmesi için replay dosyalarının içerdiği bilgi miktarını artırıyor. Böylece artık daha farklı istatistik bilgilerine de ulaşabileceğiz (hero damage gibi).

Arthas modelinde iyileştirmeler

Oyunun belki de en kötü görünen modeli olan Arthas, nihayet bir takım iyileştirmeler alıyor. Bu güncellemede yüz animasyonları konusunda iyileştirmeler yapıldığı belirtilirken, bir sonraki güncellemede de tüm modelin yenileneceğini tahmin ediyorum.

Hasar sayıları daha düzgün görünecek

Aslında "Floating Combat Text" diye adlandırılan ve hasar, iyileştirme, kalkan gibi detayların sayılarını gösteren yazılarda çeşitli renklendirmeler yapıldı. Renklendirmelerin yanı sıra sayıların dikey olarak yukarı doğru yükselerek değil, sağa sola saçılarak yok olması sağlanmış. Böylece seri bir şekilde vurulan hasarlarda alttaki hasar sayıları da görünebilecek.

Binalar can yakacak

Kuleler ve kalelerin hasarı %50 artırıldı. Bildiğiniz gibi Cho'Gall güncellemesiyle beraber binaların ve kahramanların canlarında ve hasarlarında büyük değişiklikler yapılmış, kulelerin etkisi neredeyse sıfıra inmişti. Şimdi ise hasar tekrardan %50 artırılıyor. Kule önlerinde savaşmak artık daha tehlikeli olacak.

Dragon Knight daha güçlü, Arcane Punisher daha güçsüz

Dragon Shrine haritasında ortadan alınabilne Dragon Knight yaratığı, binalardan yüzde 50 değil, yüzde 60 daha az hasar alacak. Diğer taraftan Savage Charge yeteneği de hızlandırılmış. Hedef seçtiğimiz zaman 1.125 saniyede değil, 0.75 saniyede koşmaya başlayacak. Fakat yeteneğin cooldown süresi 8 saniyeden 10 saniyeye çıkarılmış.

Infernal Shrines haritasında rakip takımın canına okuyan Arcane Punisher'ın her yere yerleştirdiği Arcane Sentry'lerin hasarı da %20 azaltılmış.

Kahramanlarda önemli değişiklikler

Kahramanlarla ilgili değişikliklerin tamamına değinemeyeceğim. Genel olarak Gall, Nova ve Rehgar neredeyse tamamen değiştirilirken, Illidan, Jaina, Lunara, Butcher, Tychus, Zeratul, Abathur, Azmodan, Gazlowe, Malfurion, Tyrande, Uther, Cho ve Sonya ufak güncellemeler ve değişiklikler kazanmış. En önemli değişiklik ise uzunca bir süredir "çok güçsüz" olduğu için güçlendirilmesi istenen Illidan kahramanında. Illidan, bundan böyle her seviyede otomatik ataklarıyla 4 hasar (evet, sadece 4) daha fazla vuracak :)

Kahramanlarla ilgili tüm güncellemeleri okumak için burayı tıklayın

Tüm bunların dışında, çok sayıda hata düzeltmesi de bulunuyor. PTR güncellemesinin canlı sunuculara geçişinin 2 hafta içerisinde gerçekleşeceği söyleniyor. Bakalım bu güncellemelerle beraber metada ne gibi değişiklikler olacak.