Oyun 16 ŞUBAT 2016 / 16:00

Blizzard RTS'yi mobil cihazlarda yeniden yaratmak istiyor

Oyun devi Blizzard, mobil cihazlara gözü dikmiş durumda.

Oyun dünyasının en önemli şirketlerinden biri olan Blizzard'ın bildiğiniz gibi 3 ana oyun dünyası var ve şu sıralar dördüncüsü hazırlanıyor: Diablo, WarCraft, StarCraft ve Overwatch. Şirket, World of WarCraft ile elde ettiği yüksek kazancı oyunların yapımlarını hızlandırmak için harcamaya devam ederken 2014 yılında iPad'e WarCraft evreninden kart oyunu olan Hearthstone'u çıkararak mobil dünyaya ilk adımını atmıştı. Şu sıralar Heroes of the Storm, World of WarCraft: Legion, Hearthstone ve Overwatch oyunlarıyla eş zamanlı olarak ilgilenen Blizzard, şu anda belki de en iyi mobil oyun olan Hearthstone'un yanına yenilerini eklemeyi düşünüyor. Gelirlere bakıldığında mobil oyun şirketi King Entertainment'ı satın almadan önce beşinci, satın almasıyla beraber ikinci sırada yer alan Blizzard, dünyanın en büyük abonelik sistemli MMO-RPG oyununa (World of WarCraft), en büyük kart oyununa (Hearthstone) sahip ve aynı zamanda e-spor alanında da önemli başlıklara sahip. Blizzard, oyun dünyası için çok önemli bir şirket. Newzoo’daki bir analist, King’i satın almasıyla beraber türler ve cihazlar açısından bakıldığında en geniş yelpazeye sahip oyun şirketi haline geldiğini söylüyor.

Blizzard, aynı zamanda RTS denince akla ilk gelen şirketlerden biri. Oyun tarihi boyunca Age of Empires 2 ve Red Alert 2'nin dışında, Blizzard'ın elinden çıkmamış düzgün bir strateji oyunu bulmak zor. WarCraft 3, StarCraft ve StarCraft 2 ile RTS dünyasına damgasını vuran şirket, şu sıralar yerini MOBA'lara bırakan RTS'lerin canlanması için farklı bir hamle yapmayı planlıyor gibi. 

VentureBeat'in Mike Morhaime, Frank Pearce ve WarCraft dünyasının "kralı" Chris Metzen gibi üst düzey yetkilileriyle gerçekleştirdiği röportajda Blizzard'ın gelecekteki planlarıyla ilgili bilgi aldı. Röportajda geçen en önemli planlar ise şunlar:

*Şirket, oyuncuların kendi oyunlarıyla ilgili içerikler hazırlamasını bir şekilde kolaylaştırmak istiyor. Gerçi şu anda kolaylaştırmamış olsalar bile Hearthstone ve Heroes of the Storm ile ilgili YouTube’da inanılmaz bir içerik havuzu bulunuyor, günden güne artıyor.

*Daha farklı kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Bu konuda Hearthstone’la iyi iş çıkarmış olsalar da Heroes of the Storm ve World of WarCraft tarafında yeterince başarılı oldukları söylenemez. Heroes of the Storm’a Alpha ve Beta sürecinden sonraki 8 aylık süreçte yalnızca %20 kadar oyuncu katabildiler.

*E-spor tarafında en güçlü şirket haline gelmeyi hedefliyorlar. Blizzard, e-sporun henüz yeterince güçlü olmadığı dönemlerde WarCraft 3 ve StarCraft gibi RTS oyunlarıyla e-sporun gelişmesine büyük katkı sağladı. Ne var ki sonrasını getiremedi ve tahtını RIOT’un League of Legends oyununa kaptırdı. Blizzard, tahtını tekrardan geri almak istiyor.

*6 yeni oyununu da güncellemelerle güncel kalmasını sağlamayı istiyorlar ki bunu başarabileceklerine eminiz. Güncellemeler ve destek konusunda Blizzard’dan daha iyi bir şirket var mı şu anda? 2001’de çıkan Diablo 2’ye 2011’de son güncellemesini veren bir şirketten söz ediyoruz.

*Blizzard, farklı oyuncuların kendi oyunlarına kolay bir şekilde şans verip, elinden bırakamamasını istiyor. Aslında gelecek planı olarak nitelendirmek yerine yıllardır yaptıkları şeyi söylemişler sanki. Diablo 2, WarCraft 3, World of WarCraft, Heroes of the Storm ve Hearthstone’a harcadığım toplam zamanın geceli gündüzlü, toplam 3 – 4 yıl kadar olduğunu düşününce daha ne gibi planları olduğunu merak ediyorum açıkçası…

*Şirketin en önemli hedefi ise online oyunlarda, oyuncuların birbirlerine daha iyi davranmalarının yolunu bulmak. Çevrimiçi oyunların belki de en büyük sorunu, insanların birbirlerine saygı göstermiyor olması. Blizzard’ın destek ekibi, gelen şikayetler doğrultusunda bu konuya en çok eğilen ekiplerden biri. Bu sayede hali hazırda oyun dünyasının en elit kitlelerinden birini yaratmaya çalışan şirketin bunu daha da ileriye götürmeyi hedeflemesi harika bir haber. Özellikle Rus ve Türk oyunculardan neler çektiğimizin sizler de farkındasınızdır.

*Blizzard, VR gözlüklerin gümbür gümbür geliyor olduğunun farkında. Fakat bu noktada şirket biraz daha ağır davranmayı tercih ediyor. Gidişatı izleyip, ona göre VR konusundaki kararlarını verecekler. Şu anki güncel oyunlarına baktığımız zaman Overwatch haricinde herhangi bir oyunda VR gözlüklerin çok da işe yaramayacağı aşikar. Diablo serisi, World of WarCraft, WarCraft RTS’leri, StarCraft RTS’leri, Heroes of the Storm ve Hearthstone oyunlarının hiçbiri VR gözlükle verim alınabilecek oyunlar değiller. Muhtemelen gidişata göre yepyeni, FPS tipinde bir oyun ile karşımıza çıkmaya çalışacaklardır.

*Şirketin şu anda en önemli planı ise mobil cihazlar tarafında. RTS türünün ciddi bir düşüşte olduğunu gören Blizzard, öncüsü olduğu türün mobil cihazlar için evrilmesi gerektiğini düşünüyor. Detaylı, dengeli ve son derece eğlenceli RTS oyunlarını bir şekilde mobil cihazlara uyarlamaları gerektiğini düşünen şirket, StarCraft 2: Legacy of the Void’in harika bir oyun olduğunu fakat artık insanların PC başına oturup 45 dakika görev yapmak istemediğini söylüyor. Blizzard CEO’su Mike Morhaime, mobil cihazlarda sadece casual oyunların bulunduğunu fakat bundan daha fazlasının yapılabileceğini belirterek, farklılığın ne olması gerektiğini henüz keşfedemediklerini söyledi.

*Oyunlarının çıkış tarihlerinin birbirinden fazlasıyla uzak olduğunun farkında olduğunu belirten Blizzard yetkilileri, oyunlarının “uyku” moduna geçmesinden çekindiğini ekledi. Bu noktada WarCraft RTS serisinin son oyununun 2004’te çıktığını da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Fakat aynı anda çok sayıda proje üzerine çalışıyor olmaları ve bu oyunların durmaksızın güncellemeye ihtiyaç duymaları (özellikle Heroes of the Storm – Dustin Browder ne yapsa yaranamıyor) sebebiyle bu tip “aşırı” gecikmeler yaşanabiliyor maalesef. Her bir oyunun oyuncularını elinde tutmak için ayrı ayrı, düzenli bir şekilde güncellenmesi gerektiği belirtilirken, oyuncuların ne kadar sık güncelleme gelirse gelsin daha fazlasını istediğinden yakınılıyor.

*Frank Pearce, mobil platformun şirketi eski zamanlarındaki gibi “az adamla yüksek kaliteli oyun” işine geri döndürebileceğini belirtiyor. World of WarCraft’ın çekirdek geliştirme kadrosunun 250 kişiden oluştuğunu ve inanılmaz büyüklükte içerik çıkarılabildiğini belirten Pearce, buna rağmen insanların daha fazlasını, daha kısa sürede istediğini dile getirdi. Oyuncuların hazırlayacağı içeriklerin önünü açmanın bu noktada büyük önem kazandığını belirten Pearce, oyuncuların başka oyuncular tarafından hazırlanan içeriklerle tanışmasını sağlamayı istediğini belirtti. StarCraft, WarCraft 3 ve StarCraft 2’de hali hazırda bulunan World Editor yazılımları sayesinde RTS oyun motoru üzerinde araba yarışı gibi tamamen alakasız oyunlar bile hazırlanabiliyordu. Hatta günümüzün önemli MOBA’larından DotA da WarCraft 3’ün harita editöründen doğdu; Icefrog sayesinde. Anlaşılan o ki şirket sadece RTS’lerde değil, diğer oyunlarda da oyuncuların hazırlayacağı içeriklerden faydalanmak istiyor.

*Chris Metzen, e-sporun oyuncuların (ister e-spor oyuncusu olsun, ister izleyici) bir araya gelmesi için çok önemli olduğunu düşünüyor. Morhaime ise şirketin, e-spor tarafını göz ardı edeceği herhangi bir oyunun piyasaya çıkarmayacağını belirtiyor. Bu noktada telefonlara getirilmesi planlanan RTS oyununun da ciddi bir rekabet ortamı taşıyacağını düşünebiliriz.

Röportajın önemli noktaları bunlar. Konu Blizzard olunca, şirketin gelecek planlarının ne kadar uzak bir gelecekte olduğunu kestirmek zorlaşıyor. Fakat küçük bir ekip tarafından mobil cihazlar için hazırlanacak minik bir Diablo RTS oyununu kim istemez ki…