Mobil 29 EYLÜL 2009 / 06:48

Yahoo 100 milyon dolarlık pazarlama kampanyası oluşturdu

Yahoo yatırımcılar ve medya tarafından pek çok iyi işinin hafife alındığına inanıyor ve bu yüzden tüketicilerin ilgisini yeniden çekmek için 100 milyon dolardan fazla harcama yaptı.

Yahoo yatırımcılar ve medya tarafından pek çok iyi işinin hafife alındığına inanıyor ve bu yüzden tüketicilerin ilgisini yeniden çekmek için 100 milyon dolardan fazla harcama yaptı.


 

Bu Yahoo'nun internet sitesini ilk açışından bu yana en çok para harcadığı pazarlama kampanyası. Reklamların televizyonda ve ABD'de ki diğer medya kuruluşlarında yayınlanması bekleniyor. Ek olarak, reklamların dünya çapındaki 600 milyona yaklaşan takipçilerini artırmayı planladığı dokuz ayrı yerde yayınlanması planlanıyor.

Kapsamlı erişimine rağmen, son zamanlarda insanlar arama motoru lideri Google'a ya da Facebook ve Twitter gibi yapılara yöneldiğinden bu yana Yahoo markası kâr oranı giderek azaldığı için zarar görüyor. Üstelik bu siteler kendi promosyonları için para harcamıyor.

Şirketin yönetim kurulu Microsoft tarafından önerilen 47,5 milyar dolarlık devralma teklifini reddettiğinde işler biraz karışmaya başladı.

Bu ret pek çok Yahoo hissedarını uzaklaştırdı ve kaçırılan Microsoft fırsatı iş dünyasında tekerrür eden bir konu olarak kaldı. Çünkü şirketin pazar değeri Microsoft'un geçen yıl Mayıs 2008'de sunduğu devre alma teklifinin yüzde 50 altında kalıyor şu an.

Yatırımcılar Google'a 160 milyar dolarlık bir pazar değeri verirken, Yahoo'nun değeri 24 milyar dolarda kalıyor. Yahoo'nun bu yeni reklamlarında duyurduğu en önemli yeni yetenek ise ziyaretçilerin Yahoo'da gördükleri sayfaları kendilerine özel olarak uyarlamak için daha fazla seçeneğe sahip olacak olmaları.

Reklamlarda dikkat çeken slogan ise şu: "Dijital evrenin yeni bir hakimi var. Sen"

Bakalım Yahoo'nun bu yoğun pazarlama hamlesi internetin en köklü arama motorlarından birisi olan Yahoo'ya itibarını geri kazandırabilecek mi?