Mobil 17 HAZİRAN 2011 / 14:59

Vodafone Türkiye müşterisini gerçekten de yeterince tanıyor mu?

Çağrı merkezini arayan müşterisine doğru dürüst "Merhaba" bile demeden vadesi gelmemiş borcunu hatırlatmak, Türk konukseverliğine ve nezaket kurallarına uyar mı?

Vodafone çağrı merkezini arıyoruz. Niyetimiz bir konuda bilgi almak. Sistem başlıyor "Türkçe için 1 İngilizce için 2" gibilerinden saymaya. Türkçe seçip devam ediyoruz.

Ana menüdeyiz. Seçenekleri dinleyip ona göre yönlendirme uygulayacağız, en azından plan bu şekilde. Sistemin bize seçenekler sunmasını beklerken çağrı merkezi hattı "Sayın Levent Daşkıran, 20 Haziran tarihli faturanızda şu kadar ödenmemiş borcunuz bulunmaktadır. Kredi kartıyla ödemek için şu numaraya basın..." gibisinden söylenmeye başlıyor. Yaklaşık 30 saniye sürüyor bu söylenme faslı.

Siz, Türkiye'de herhangi bir işletme sahibinin müşterisine "Merhaba" demeden önce daha kapıdan içeri girer girmez "Şu kadar ödenmemiş borcunuz var" dediğine şahit oldunuz mu?

Bu arada ilgili borcun yaklaşık 13 yıldır bir kez bile aksatılmamış bir faturalı hattın otomatik ödemede kayıtlı borcu olduğunu ve vadesinin henüz gelmediğini aktaralım ki konu biraz daha netlik kazansın. Hani siz ayın 10'undaki telefon faturasını daha ödememiş olsanız, sistem ayın 17'sinde "Ayın 10'undan kalan ödenmemiş borcunuz var" diye hatırlatma yapsa yine anlarsınız.

Ama ayın 20'sinde ödenecek borcun, üstelik müşteriyi daha içeriye bile buyur etmeden hatırlatılması nasıl bir uygulamadır? Nasıl bir müşteri ilişkileri yönetimidir?

Bilen biri bize de anlatabilir mi?
YORUMLAR
Bayram Yoğurtçu 18 HAZİRAN 2011 / 09:29 0 0
En doğal hakkım olan borcum hakkındaki bilgiyi öğrenmek için Aveada 1 TL ödeme yapmak gerekiyor her sorgulamada. Yani borcumu bilmiyorum. Aşırı duygusal olarak yaklaştığınızda vodafonun bu davranış şekli itici gelebilir ama, en azından ödememiz gereken borcun bilincinde kalmamızı sağlıyor.