Mobil 17 MAYIS 2011 / 14:42

Vodafone 2010-2011 mali yılının son çeyrek sonuçlarını açıkladı

Vodafone Türkiye, 2009 yılından bu yana uyguladığı uzun dönemli stratejik programının 2. yılını büyümeyle tamamladığını açıkladı. 



2010-11 mali yılında yüzde 30,2 ciro büyümesi gerçekleştiren Vodafone, gelir pazar payını son iki yılda 8,5 puan artırarak yüzde 27,1 seviyesine yükseltti.

Açıklanan verilere göre servis gelirlerinde önceki üç çeyrekte geçen yılın aynı dönemlerine kıyasla sırasıyla yüzde 23.7, yüzde 29.5 ve yüzde 31.7 artış grafiği çizen Vodafone Türkiye, 2010-2011 mali yılının son çeyreğinde de yüzde 30,5 artışla büyümesini devam ettirdi. Böylece, servis gelirindeki yıllık büyümesi yüzde 28,9 olarak gerçekleşti.

Şirketin 2010-11 mali yılı cirosu, bir önceki yıla kıyasla yüzde 30,2 artarak 3,7 milyar TL olarak gerçekleşti. Türkiye mobil iletişim pazarındaki gelir pazar payını son iki yılda 8,5 puan artırarak yüzde 27,1 seviyesine yükseltti.

Vodafone Türkiye ayrıca abone sayısını son çeyrek itibariyle geçen yılın aynı dönemine göre 1 milyon artırarak toplam abone sayısını 16,8 milyona yükseltti.

Vodafone’un faturalı ve faturasız aboneler için ortalama abone başına geliri de (ARPU) geçen yıla göre yüzde 23 artarak 18,3 TL oldu.

Mali yılın ikinci yarıyıl (Ekim ’10- Mart ’11) FAVÖK marjı, geçen yılın aynı dönemine göre 16,7 puan artarak yüzde 11,9 olarak gerçekleşti (ed: daha önce ekside miydi yani?) 2010-11 mali yıl toplamında FAVÖK pozitife dönerek 447 milyon TL oldu (ed: evet eksideymiş).

Veri gelirleri yüzde 103 arttı

Mobil veri kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik “süper internet” stratejisini devreye almasıyla, şirketin 2010-11 mali yılının son çeyreğinde (Ocak- Mart 2011) veri gelirleri yüzde 103 büyüdü ve abone bazındaki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 8,4 seviyesine ulaştı.

Faturalı abonelerde yüzde 86,6 artış gerçekleşti

Şirketin faturalı abone sayısı, son çeyrekte net 600 bin ve bir yılda net 2,2 milyon faturalı müşteri kazanımıyla, 4,7 milyona yükseldi.

Kurumsal segment gelirlerinde yüzde 61,7 artış kaydedildi

Kurumsal müşterilerine toplam iletişim çözümleri sunmak üzere geliştirdiği “İş Ortağım” programı ile şirket, 2010-11 mali yılının son çeyreğinde (Ocak- Mart 2011) kurumsal müşteri gelirlerini yüzde 61,7 oranında arttırdı.

En son teknolojiler ile altyapı yatırımlarına devam

Abonelerine Vodafone kalitesinde kullanıcı deneyimi sunmak amacıyla kesintisiz olarak sürdürdüğü yüksek teknoloji yatırımlarına bu çeyrekte de devam eden şirket, 2010-11 mali yılı içerisinde şebekesine yaklaşık 2 bin 500 2G, 2 bin 800 3G baz istasyonu yatırımı yaparak toplamda 21 bin baz istasyonuna ulaştı.

Tüm bu rakamlara Borusan Telekom rakamlarının dahil olmadığını hatırlatmakta fayda var.

Dünyada Vodafone'un durumu ne?

Türkiye'de Vodafone açısından işler gayet yolunda görünüyor, peki dünya genelinde bakıldığında şirket ne durumda? Bloomberg'in haberine göre dünyada da durum fena değil, ancak ifade şekli ilginç: Haber "Vodafone'un yaşadığı kâr azalması beklenenin altında gerçekleşti" diyor ki, bu ifade "biz daha az kâr etmesini bekliyorduk ama durum o kadar da kötü değil" şeklinde özetlenebilir. Sebep olarak da veri servislerine olan ihtiyacın artması ve Vodafone'un bu servisleri abonelerine sunma konusunda iyi bir performans ortaya koyması gösteriliyor. Detayları yukarıdaki adresten okuyabilirsiniz.