Mobil 26 EYLÜL 2011 / 15:34

Ultra zenginlerin tercihi BlackBerry

Bu araştırma, iPhone’un sanılanın aksine zengin oyuncağı olmadığını gösteriyor. ABD’de 150 bin doların üzerinde kazananların tercihi BlackBerry.



Akıllı telefonların piyasaya çıkmasıyla beraber bin TL’nin üstüne çıkan fiyatlar, özellikle akıllı telefonların ünlü ismi iPhone’un diğer Apple oyuncakları gibi ‘zengin işi’ olarak nitelendirilmesine neden oldu. Oysa ki yapılan bir araştırmaya göre zenginlik seviyesi arttıkça iPhone kullanım oranı düşüyor.

Prosper Mobile Insights tarafından yapılan ‘Eşzamanlı Medya Kullanım Araştırması’na göre 150 bin doların üzerinde kazanan kişilerin yüzde 11,3’ü BlackBerry kullanırken, 10,9’u iPhone ve sadece 7,2’si Andorid telefon kullanıyor. Gelir seviyesi 100 bin - 149 bin dolar aralığına düştüğünde BlackBerry yüzde 21,2 oranına yükselirken, kullanıcıların 19,1’i iPhone’u, 15,8’i ise Android’ tercih ediyor.

iPhone kullanımı 100 binin altında artıyor

Kazanç miktarı 75 bin – 99 bin dolar aralığına düştüğünde ise durum tersine dönüyor. Katılımcıların yüzde 20’si Apple iPhone’u tercih ederken BlackBerry 18,7 oranıyla geride kalıyor. Seviye 35 bin ile 49 bin dolar arasına düştüğünde ise Android tahta oturuyor.

Araştırmaya göre çok para kazanan ve doğal olarak iş dünyasının içinde olan insanların tercihlerini BlackBerry’den yana kullanmalarının nedeni ise çoklu görev özelliklerinin gelişmiş olması. Steve Jobs’un, oyuncaklarında belirlerdiği strateji ise aynı anda sadece bir işlem yapılmasının yeterli olmasıydı.