Mobil 03 OCAK 2012 / 12:20

Sosyal medya ile uçuyoruz

Sosyal medyadan seçerek tatile çıkıyoruz

Skyscanner’ın tatil alışkanlıklarını konu alan raporu, insanların tatil rezervasyonu yaparken bile sosyal medyayı kullandığını ortaya koyuyor. 



Ucuz uçak bileti arayanların gözde sitesi Skyscanner, Travel Trends adlı raporunda insanların tatil alışkanlıklarını ortaya koyan rakamları açıkladı. Rapora göre Skyscanner’ın Facebook sayfası üzerinden uçak bileti alanların sayısı kendi sitesi üzerinden alanlardan fazla.

600’den fazla havayolunun günlük fiyatlarını takip ederek en ucuz uçak biletlerini listeleyen ve satın almanızı sağlayan Skyscanner, hazırladığı raporda tatil severlerin seçimlerinin üzerinde sosyal medyanın büyük etkisi olduğunu ortaya koyuyor. Rapor sonuçları ayrıca dünya genelinde tatil rotası olarak Türkiye’ye ilginin arttığını gösteriyor.

10 kişiden 8’i sosyal medyadan

Rapora göre Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinde ve bloglarda paylaşılan deneyimler, yolcuların tercihlerini derinden etkiliyor. Özellikle gezi forumları, seyahat etmek isteyenler için çok önemli bir kaynak olarak kullanılıyor. Her 10 kişiden 8’i bu mecralardan aldığı fikirleri önemsiyor ve bu bilgilerden yararlanıyor. Ayrıca rapora göre Skyscanner kullanıcılarının yüzde 34’ü seyahat edeceği yerleri başkalarının tavsiyeleri ile belirliyor.

Facebook’taki Skyscanner aktif kullanıcıları tarafından gerçekleştirilen bilet rezervasyon oranlarının, Skyscanner resmi web sitesi üzerinden gerçekleşen rezervasyon oranlarını geçtiği belirtilen raporda. Skyscanner kullanıcılarının yüzde 25’inin ise siteye mobil cihazlar aracılığıyla ulaştığı kaydediliyor.

Mekan seçimlerinin yüzde 41’i mobil cihazlardan

Son dönemde büyük yükseliş gösteren mobil uygulamalara, seyahat edenler de büyük ilgi gösteriyor. Seyahat eden kullanıcıların yüzde 41’i; restoran, bar, otel gibi mekân seçimleri yaparken sosyal medya ve mobil uygulamalardan faydalanıyor.

Raporun Türkiye ilgili bölümünde Skyscanner üzerinden uçak bileti arayanlardan yola çıkılan analizde Türkiye aramalarının artışı dikkat çekiyor. Sadece İngiltere’de yapılan uçak bileti aramalarında Türkiye’nin aranma oranlarında yaklaşık 2,5 milyonluk bir artış göze çarpıyor.