Mobil 06 NİSAN 2012 / 12:16

Sony Xperia ile pazarda ilk üçü hedefliyor

Sony Xperia ile pazarda ilk üçü hedefliyor

Geçtiğimiz haftalarda Ericsson ile bağlarını kopararak yoluna devam eden Sony Mobile Communications, Türkiye’de 2012 yılında 250 bin adetlik satış rakamıyla geçen yıla oranla yüzde 100 büyüme hedefliyor. Bu hedef, ciro bazında akıllı telefonlarda yüzde 10 pazar payına ulaşmak anlamına geliyor.

Sony Mobile Communications Akdeniz Bölge Başkanı Antonios Barounas ve Türkiye, Yunanistan ve İsrail Pazarlama Direktörü Aysun Şabanlı’nın ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda, Sony Mobile Communications’ın küresel alandaki ve Türkiye’deki yeni operasyon yapısıyla gelecek viyonu hakkında bilgiler paylaşıldı. Toplantıda ayrıca Sony Xperia serisiyle tamamlanan 4 ekran deneyimi konusunda da bilgiler verildi.

"Sony Xperia ile birlikte Sony ekosistemi tamamlanmış oldu.”

Toplantıda konuşan Antonios Barounas, “Sony Xperia akıllı telefonlarımızla birlikte artık Sony ekosistemi tamamlanmış oldu. Sony’nin eğlence dünyası halihazırda oldukça zengin olmanın yanı sıra genişlemeye devam ediyor. Sony Mobile da Sony’nin tüm kaynaklarını bir araya getiren sağlam bir temel üzerine kuruldu. Sony’nin Exmor kamera algılayıcısını, Bravia Engine görüntüleme teknolojisini ve konsol oyunlarında kendini kanıtlamış Playstation oyun deneyimi Xperia akıllı telefonlarda bir araya getirdik. TV, PC, Tablet ve en son Xperia akıllı telefon ile 4 ekran deneyimi şimdi başlıyor” dedi.

Sony Mobile Akdeniz bölgesinde yeniden yapılanıyor

Barounas, bir diğer önemli yeniliğin Akdeniz Bölgesi yapılanması olduğunu söyledi. Bu konu hakkında bilgi veren Barounas, “Akdeniz Bölgesi, Fransa, İspanya, Portekiz, Belçika, İtalya, Yunanistan ve Türkiye’nin dahil olduğu 7 ülkeden oluşuyor. Bölge merkezimiz Fransa ve en öncelikli 3 ülke Fransa, İspanya ve Türkiye olarak belirlendi. Türkiye, genç nüfus, teknolojiye olan ilgi ve akıllı telefon pazarının gelişimi göz önüne alınarak Sony Mobile’ın Avrupa’daki stratejik önemi en fazla olan ülkelerinden biri konumuna geldi ve hem yatırım hem de odak bakımından öncelikli ülkeler arasına girdi. Türkiye bundan böyle trendleri takip eden değil, trendleri yaratan ülke olacak. 2011’de Türkiye’deki yatırımlarımızda ilk adımı atmıştık, bu yıl da yatırımlarımız artarak devam edecek” dedi.

Stratejik hedef, elektronik dünyasındaki ekosistem yarışında 1 numara olmak

Dünyaki akıllı telefon pazarına ilişkin bilgiler de veren Barounas, dünyada akıllı telefon pazarının tüm cep telefonu pazarında adette yüzde 25, ciroda ise yüzde 61 pazar payı seviyelerine ulaştığını ve akıllı telefon pazarının yüzde 44’ünü Android tabanlı telefonların oluşturduğunu belirtti.

Barounas, “2011 yılında Sony Ericsson Mobile Communications olarak 28 milyon adet Xperia akıllı telefon satışı gerçekleştirdik. Toplam ciromuz 5.2 milyar euro olarak gerçekleşti. Önümüzdeki dönemde Sony Mobile olarak Xperia akıllı telefonlarımızla tüketicilerimize eşsiz bir deneyim yaşatacağız. Tüketicilerimize Sony’nin zengin eğlence içerikleriyle daha önce yaşamadıkları bir akıllı telefon dünyası sunacağız. Stratejik hedefimiz, elektronik dünyasındaki ekosistem yarışında 1 numara olmak” dedi.


"Türkiye'de geçen yıla oranla yüzde 100 büyüyeceğiz"


Sony Mobile Communications Türkiye, Yunanistan ve İsrail Pazarlama Direktörü Aysun Şabanlı da Türkiye akıllı telefon pazarının durumu ve Xperia’nın gelecek vizyonu hakkında bilgiler verdi.

Mobil sektörde özellikle akıllı telefon pazarının büyük bir değişim içinde olduğunu, Türkiye’de 2010 yılında yüzde 23 olan akıllı telefon pazar payının 1 yıl içerisinde yüzde 34’e çıktığını belirten Aysun Şabanlı, akıllı telefon pazarının ciro bazında yüzde 45’ten yüzde 62’ye çıktığını söyledi.

Şabanlı ayrıca Xperia’nın da kullandığı Android işletim sisteminin 2010 yılında yüzde 12,1 olan pazar payının 2011 sonunda yüzde 36,6’ya çıktığının ve lider işletim sistemi haline geldiğinin altını çizdi.

Türkiye’de Sony Xperia’nın pazar payının sadece 1 yıl içinde yüzde 0.3‘ten yüzde 3.4’e çıktığını ve penetrasyonun üç buçuk katına yükseldiğini belirten Şabanlı, “Sony Mobile Communications vizyonunun ilk temsilcisi olan Xperia S’i tüketicilerimizle buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Akıllı telefon anlayışını yeniden tanımlayan Xperia S ile tüketicilerimiz 4 ekran vizyonumuzu deneyimleyebilecekler. Türkiye’de 2012 hedefimiz 250 bin adet akıllı telefon satmak ve geçen seneye oranla yüzde 100 büyümek. Bunun bizi ciro bazında akıllı telefonlarda yüzde 10 pazar payına ulaştıracağını düşünüyoruz" dedi.

Sony Xperia ile birlikte 4 ekran deneyimi tamamlanıyor

Sony Xperia’nın tüketicileri çok farklı bir deneyime davet etiğini ve Sony Xperia ile Sony ekosistemi içinde 4 ekran deneyimini tamamladıklarını söyleyen Şabanlı, “Sony Xpreia ile birlikte TV, PC, tablet ve akıllı telefonun birbirine bağlı olduğu bir dünyayı ve Sony Entertainment Network ile birlikte gelen eğlence içeriğini tüketicilerimize sunuyoruz. Sony’nin sunduğu sınırsız bağlantı ve sınırsız içerik dünyası ile başka bir faza adım atıyoruz. 4 ekran deneyimi ve Sony Entertainment Network’ün oluşturduğu ekosistemle birlikte bu yeni dönemin öncülüğünü Sony üstleniyor. İstediğiniz zaman istediğiniz yerden tek bir profille Sony’nin zengin içeriğine ulaşılabiliyor" dedi.

Sony Entertainment Network dahilindeki Video Unlimited herkesten önce filmleri ve en yeni TV showlarını izleme imkanı tanırken, Music Unlimited 15 milyonun üzerinde şarkı arşivi sunuyor. Telefonda oyun için PlayStation sertifikasyonu da bulunuyor.

Şabanlı'nın paylaştığı bilgiye göre bu servisler çok yakında Türkiye'de de erişime sunulacak.