Mobil 17 EYLÜL 2012 / 15:18

Shazam 250 milyon kullanıcıya ulaştı

Shazam 250 milyon kullanıcıya ulaştı

2008 yılından beri yayın hayatını sürdüren müzik etiketleme uygulaması Shazam, 250 milyon kullanıcıya ulaştığını açıkladı.



250 milyon kullanıcı sayısına erişen uygulama, bu sayıyla birlikte tüm zamanların en çok indirilen 10 uygulama içindeki yerini aldı. Şirket adına konuşan Chief Revenue Officer (CRO) Doug Garland, her hafta iki milyondan fazla kullanıcıya ulaştıklarını dile getirdi. Garland, kullanıcıların uygulamayı tercih etmelerinin en önemli sebebi, uygulamadan son derece yüksek seviyede fayda görmeleri olduğunun altını çizdi.

2008’den bu yana hizmet veren Shazam, müzik etiketlemenin yanı sıra televizyon programlarını etiketleme özelliğini de hayata geçirdi. Şu an için sadece ABD’de 160 kanalı kapsayan uygulama, önceki dönemlerde sadece önceden belirlenmiş program ve reklamları etiketliyordu. Etiketleme servisini genişleten uygulama, kullanıcılarına ne izlediklerini Facebook ve Twitter üzerinden paylaşabilme imkanı da sunmaya hazırlanıyor.

Kullanıcıların yüzde 54'ünün televizyon programlarını haftada bir kez etiketlediklerini belirten Doug Garland, bu ilginin kendilerini bu özelliği geliştirmeye ittiğini ifade etti. Shazam’ın yakın zamanda bu uygulamasını başta Avrupa olmak üzere daha geniş bir yelpazeye yayması bekleniyor.