Mobil 31 MART 2012 / 14:15

RIM kurtuluşu kurumsalda gördü

BlackBerry sonunda özüne dönüyor

Son kullanıcıya yöneldikten sonra rekabette zorlanan, geçtiğimiz yıl yaşadığı teknik sorunlar nedeniyle de çok para kaybeden şirket köklerine dönmeyi hedefliyor.



Dört günlük duraksama sonucu tam 54 milyon dolar kaybeden ve yönetimdeki çalkalanmalar nedeniyle son dönemde oldukça yıpranan RIM (BlackBerry), eski gücüne kavuşabilmek için yeniden yapılanıyor. RIM, iPhone’lar ve Android işletim sistemli telefonlarla son kullanıcı tarafında rekabet etmek yerine eskisi gibi kurumsal tarafa odaklanacak.

Ekim ayında RIM sunucularında ortaya çıkan bir hata sonucu sunucuların yeniden ayağa kaldırılması dört gün sürmüştü. Büyük çoğunluğu kurumsal amaçla kullanılan BlackBerry’lerin veriye dayanan hiçbir servisinin çalışmamasının hem mali zarar, hem de müşteri memnuniyeti açısından kayıplara yol açtığı biliniyordu. Tahminlere göre 350 milyon dolara kadar çıkan mali zarar, RIM tarafından 54 milyon dolar olarak duyuruldu. Tabii buna dolaylı olarak etkilenen işletmelerin zararları dahil değil.

Hisse değeri 17 dolara düştü

Bu kesintiyle beraber 24,41 dolar olan RIM hisse değeri, 11 Ekim tarihinde 17,58 dolara düştü. Yani RIM şirket olarak ciddi oranda değer kaybetti. Ayrıca comScore rakamlarına göre BlackBerry’nin pazar payı yüzde 2,9 oranında azalarak 16’ya indi. Rakamlara dayanan zararın haricinde RIM müşterilerinin yarısından fazlasındaysa büyük bir güven kaybı oluştu. Bunun olumsuz etkileri ise orta ve uzun vadede ortaya çıkmaya başladı.

"Son kullanıcı yanlış seçimdi"

Birkaç yıldır RIM’in BlackBerry’yi ‘herkesin kullanabileceği bir cihaz’ haline getirme fikri de kötü sonuçlar doğurdu. Zira BlackBerry, tamamen dokunmatik ekrandan oluşan ve basitleştirilmiş arayüzüyle nispeten daha eğlenceli bir kulanım sunan Android ve iOS tabanlı telefonlara karşı yeterli başarıyı elde edemedi.

Bu durumu gören RIM Yönetim Kurulu Başkanı Thorsten Heins, “Herkese her şeyi sunmak ve herkesin sevgilisi olmak gibi bir misyonumuz yok. RIM’in köklerine dönerek en iyi bildiği işi (kurumsal çözümleri kastediyor) yapması en doğru seçim” dedi.

“Kurumsalda iyiyiz, orada kalacağız”

Kurumsal dünyaya yeniden odaklanarak ve liderlik pozisyonlarını bu segmentte konumlandırmayı hedeflediklerini dile getiren Heins, BlackBerry’yi, onu BlackBerry yapan özelliklere yeniden kavuşturmak istiyor. Bildiğimiz gibi BlackBerry zaten başlarda iş dünyasının güvenli ve kullnışlı e-posta ihtiyaçlarını karşılamak konusunda iddialıydı.

Son kullanıcı tarafındaki hamlelerinde ise son kullanıcıya yeterince odaklı olmaması, BlackBerry 10 işletim sisteminin gecikmesi ve dış kaynaklı yazılımları çalıştıramama konuları yüzünden rakiplerine karşı başarı elde edememişti.

Bu aynı zamanda şirketin iş dünyasındaki zeminini de kaybetmesine neden olmuştu.