Mobil 02 ŞUBAT 2012 / 15:51

Reklamlarda iOS ve Android'in büyük yükselişi

Reklamlarda iOS ve Android'in büyük yükselişi

Gelecekte bilgisayarların “mobil” olacağını herkes tarafından bilinen bir gerçek, fakat bunun bu kadar büyük bir hızla gerçekleşmesi mobil cihazları ne kadar çok kullandığımızın kanıtı niteliğinde. Apple iOS ve Google Android bu yıl çok büyük artışlar yakalayarak yüzde 981 ve 759 rakamlarını gördü.



Inneractive, şirketlerin bütün platformlardaki ve bölgelerdeki verileri ve listeleri kullanarak bir rapor hazırladı. Zira bu reklamlar bütün platformlarda kullanılıyor ve büyük dikkatle takip ediliyor.

Rapora göre, Apple iOS ve Google Android reklam mecrası kullanımında, bu yıl  yüzde 981 ve 759 ile çok büyük artış rakamlarını gördü.

En büyük artış Kuzey Amerika’daki mobil reklamlarda görülürken Avrupa ikinci sırada kaldı. En büyük sürprizi ise Afrika dördüncü sıraya oturarak yakaladı. Bunun nedeni, Facebook kullanımın büyük patlama yaşamasına rağmen internetin Kara Kıta'ya hala çok yabancı bir teknolojisi olması gösterildi.

Hangi marka cihazın ne kadar reklam payı aldığıyla ilgili infografiği hemen aşağıda bulabilirsiniz.