Mobil 16 MAYIS 2011 / 16:52

Nokia Ovi markasını kullanmayı durduruyor

Nokia eğlence servisi Ovi'yi çöpe atmaya karar verdi

Nokia, müzik, oyun ve mobil uygulama satmak için Ovi markası kullanmayı durduracak. Uzmanlara göre Fin şirket çok doğru bir karar aldı.

BBC News’ta yer alan habere göre şirket, dört yıllık bir projeyi hayata geçirmeyi planladığını, bundan sonra Nokia ismi altında hizmet sunmaya başlayacağını belirtti. İlk başlarda sektör uzmanları, Ovi’yi pek akıllıcı bir fikir olarak görmemiş, bunun Apple’ın uygulama mağazasına ve iTunes’ın hamlelerine tepki olarak hayata geçtiği eleştirisini yapmıştı. Ama 2011 yılına geldiğimizde, bu yapının uluslararası kullanıcı tabanı her gün ortalama 5 milyon ürün yüklüyor. Bu son değişim kararını ise Nokia’nın Ovi blogunun editörü Pino Bonetti şöyle açıkladı:

“Bu değişimin temel sebebi artık Nokia’nın ana marka olarak yüksek değerini dengeleyebilecek olmamız ve böylece global bazda mobil deneyimleri destekleyebileceğiz. Burada değişecek tek şey, hizmetin ismi olacak.”

Uzmanlar Ovi'den vazgeçilmesinin mantıklı olduğunu savunuyor

Sektör yetkililerine göre, akıllı telefonlarda Microsoft’un Windows’unu kullanma anlaşmasının ardından, Nokia’nın Ovi markasını değiştirme kararı aslında olumlu bir hamle. Çünkü esas problem, başka bir isimle markalanmasına gerek olmayan bir şeyi markalayarak yarattıkları şeydi. Pocketlint.com editörü Stuart Miles’a göre Windows Phone 7 hamlesiyle birlikte Nokia, zaten Ovi mağazasını tutamayacak. Aksi halde kullanıcılar için her şey çok karmaşık bir hal alacak.

Microsoft’un Windows Phone uygulaması kullanıcılara kendi Marketplace mağazasından aplikasyonları yükleme imkanını sunuyor. Nokia tüm gelecek akıllı telefonları için bu platformu kullanmayı planlıyor olmasına rağmen, var olan telefonların çoğunluğu Nokia’nın kendi sistemini, daha az sofistike işletim yapısını kullanıyor. Bu kişiler için yazılımlar yine Ovi platformu ile markalanabilecek. Bu da bazı analistlerin, yeni yapının daha basit olup olmayacağını sorgulamasına neden oluyor.

Son yıllarda yoğun rekabet, Nokia’nın da stratejisini yeni baştan ele almasına neden oluyor. Şirketin global pazar payı 2010 Nisan’ındaki yüzde 33’ten 2011 Nisan’ında yüzde 29’a düştü. Şirket akıllı telefon pazarındaki büyümenin de gerisinde kalıyor. IDC verilerine göre, Nokia’nın akıllı telefon pazarındaki payı 2009 yılındaki yüzde 57’den 2011 yılında yüzde 20.8’e düştü. Şirket bu olumsuz gidişi tersine döndürmek için 2011 Şubat’ında Microsoft ile bir işbirliği yaptı.
ETİKETLER : microsoft mobil nokia ovi