Mobil 23 HAZİRAN 2011 / 15:46

Mobil pazarlamayı bu etkinlik şekillendirecek

Mobil pazarlama ve mobil reklamın geleceğinin değerlendirileceği ‘Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011’ sektörü bir araya getiriyor. 



Mobil pazarlama ve reklam dünyası, mobil pazarlamanın geleceğini İstanbul’da masaya yatırıyor. Operatörler, markalar, ajanslar, hizmet ve ağ sağlayıcılar, 28 Haziran’da ilk kez düzenlenecek MMA İstanbul Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011’de buluşacak.

Mobil pazarlama, reklam ve ilgili teknolojilere liderlik için kurulmuş olan ilk küresel ticaret birliği Mobil Pazarlama Birliği’nin (MMA) Türkiye ayağı, bir günlük organizasyonda mobil pazarlama ve reklam dünyasının önde gelen danışmanları ve fikir liderlerine ev sahipliği yapacak. Türkiye’nin üç GSM operatörü Avea, Turkcell ve Vodafone da organizasyonda yer alacak.

[caption id="attachment_28941" align="alignleft" width="222" caption="MMA Türkiye Eşbaşkanı Özgür Kolukfaki"][/caption]

Mobil pazarlama dehaları bu etkinlikte

İstanbul Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011’in dünyaca ünlü iki sürpriz konuğu olacak. Hong Kong’da yaşayan yazar, danışman ve motivasyonel konuşmacı Tomi Ahonen, dijital pazarlama ve teknoloji alanındaki yenilikleri anlatacak. Infinita Inc. adlı mobil danışmanlık şirketinin kurucusu ve CEO’su Kei Shimada ise Japonya ve dünyadaki başarılı işleri paylaşacak.

Organizasyondaki iki önemli panelin de izleyicilerin ilgisini çekmesi, bekleniyor. İlki reklam dünyasının önde gelen isimlerinin katılımı ile gerçekleştirilecek ’Mobil Reklamın Geleceği’ olacak. Diğer panelde ise üç operatörün genel müdür yardımcıları ‘Mobil Pazarlama Çağında Mobil Operatör Vizyonu’ panelinde buluşacak.

Pazar her yıl bir kat büyüyecek

Türkiye’de cep telefonu pazarı 2 milyar doları buluyor. 2010’un son çeyreğinde dünyadaki akıllı telefon satışlarının tüm telefonlara oranı yüzde 14 iken Türkiye’de bu oran dünya ortalamasını geçerek yüzde 16’ya ulaşıyor. MMA Türkiye Eşbaşkanı Özgür Kölükfakı, 2015’e kadar akıllı telefonların pazarın yarısına ulaşacağını vurguluyor. Türkiye’de mobil pazarlama pazarının 150 milyon TL olduğunu anlatan Kölükfakı, hızla gelişen pazarın 2015’te 450 milyon TL ile üç katına çıkacağını belirtiyor.

Mobil pazarlamanın tüm dünyada yükseldiğini söyleyen Kölükfakı, mobil pazarlama alanında Türkiye’nin ABD, Japonya ve İngiltere gibi pazarlarla liderliği başarılı şekilde palaştığını belirtti. Reklam verenlerin artık mobile yatırım yaptığını anlatan Kölükfakı, “Türkiye’de 66 milyon abone, 136 milyon cep telefonu bulunuyor. Tüketiciye ulaşmanın en kolay yolu artık mobil dünya” diyor.