Mobil 11 OCAK 2012 / 17:28

Mobil oyun içi harcamalar 2016’da iki katına çıkacak

Mobil oyun içi harcamalar 2016’da iki katına çıkacak

Oyunlar bedavaya indiriliyor, oyun içinde özel seçenekler sunularak tüketicilere paralı öneriler getiriliyor. Bu model mobil oyun pazarının en önemli ayaklarından birini oluşturuyor.



Oyun geliştiriciler artık mobil oyunları paralı yapmak yerine bedava sunuyor. Ancak kullanıcılara oyun için özel seçenekler sunarak bir şekilde oyun bağlanmaları ve para harcamaları sağlanıyor. Önümüzdeki yıllarda bu model üzerine gidileceği açıkça görülüyor.

Juniper araştırma şirketinin verilerine göre, 2016’da mobil oyunlar içinde yapılacak satın almalar iki katı artarak 4.8 milyar dolara ulaşacak. Geçtiğimiz yıl bu rakam 2.1 milyar dolar seviyesindeydi.

Akıllı telefon ve tablet pazarının genişlemesi beklendiği için uygulama geliştiricilerin bu yöndeki eğilimlerinin de artması bekleniyor. Mobil oyun pazarının hızla gelişmesi, geliştiricilerin doğrudan oyun satışı yerine oyun içi satışlardan para kazanması bekleniyor.

Bedava indirilen uygulamalar her zaman daha cazip gelirken, kullanıcıları oyuna bağladıktan sonra satılan ürünler için para talep edilmesi sorun yaratmıyor.