Mobil 26 ARALIK 2013 / 15:31

Mobil mesajlaşma uygulamaları değerleniyor

Akıllı telefonların yaygınlaşması telekom operatörlerinin bir gelir kaleminden bambaşka bir sektörün oluşmasına sebep oluyor. Mobil mesajlaşma uygulamaları büyüyor.



Telekom operatörlerini SMS gelirlerinden eden mesajlaşma uygulamalarının bir örneği olan Güney Kore’nin Kakao şirketi, 2013 yılında 200 milyon dolar gelir beklediğini açıkladı. Ülkesinin en fazla kullanılan mesajlaşma uygulaması olan KakaoTalk, akıllı telefon penetrasyonu yüzde 73 olan ülkedeki kullanıcılarının yüzde 93’ünde yer buldu.

Geçtiğimiz yıl 42 milyon dolar kazanan şirketin 2013 yılında gelirini artırmasının yanı sıra 6.5 milyon doların üzerinde kâr etmesi bekleniyor. Yeni pazarlara açılmaya çalışan Kakao için zorluk o noktada başlıyor. Çünkü Asya’daki yakın ülkelerde köşe başları tutulmuş durumda.

Japonya’da Line, Çin’de ise WeChat 230 milyondan fazla kullanıcısıyla piyasayı domine ediyor. Kakao Ortak CEO’su Sirgoo Lee, hedeflerinin akıllı telefon piyasasının geliştiği ancak hiçbir dominant oyuncunun bulunmadığı piyasalara girmek olduğunu aktarıyor. Lee, önceliklerinin Endonezya, Filipinler ve Vietnam olduğunu dile getiriyor.

Yerelleştirme önem taşıyor

Asya’nın dev pazarlarında yer alabilmek için yazılımını yerelleştirmeye çalıştığını söyleyen Lee, “Güney Kore’de sarı rengimiz işimize yaradı ancak Endonezya’da belki de turuncuyu tercih etmeliyiz. Eğer turuncuyu seçersek de kullanıcı arayüzümüz elbette değişecektir. Kişiselleştirme anahtar rol üstleniyor” şeklinde konuşuyor.

Amerika Birleşik Devletleri merkezli WhatsApp’in dünya çapında 400 milyon aktif kullanıcısı olduğu bilinirken, Facebook ve Twitter’ın da mobil mesajlaşma üzerine çalışması nedeniyle Kakao gibi şirketlerin uluslararası pazarlarda kendine yer edinmesi oldukça zor olacağı tahmin ediliyor.

Türkiye’de de son zamanlarda pazarlama faaliyetleriyle de öne çıkan WeChat, Line, WhatsApp, Viber gibi uygulamaların yaygın olarak kullanılıyor.