Mobil 17 ARALIK 2013 / 16:12

M-cüzdan yükseliyor ancak tanınmıyor

Türkiye’nin Dijital Cüzdan Haritası”, kullanıcılara en çok sunulan sayısal cüzdan özelliklerinin kredi/banka kartı desteği ve çevrimiçi alışveriş sunuyor. 4 yıl içerisinde tüm dünyada en çok tercih edilecek ödeme sistemi olması beklenen “m-cüzdan” halihazırda ülkemizde tanınmıyor.  

 “Türkiye’nin Dijital Cüzdan Haritası”
Türkiye’nin en hızlı büyüyen mobil yazılım şirketi Pozitron, Türkiye’de yaygınlaşmaya başlayan dijital cüzdan kullanım trendine dair kamuoyunu bilgilendirmek ve Türkiye’de hizmet veren dijital cüzdanları incelemek amacıyla “Türkiye’nin Dijital Cüzdan Haritası” başlıklı raporu hazırladı. Türkiye’deki 16 farklı ödeme sistemini inceleyen “Türkiye’nin Dijital Cüzdan Haritası”, kullanıcılara en çok sunulan dijital cüzdan özelliklerinin kredi/banka kartı desteği ve online alışveriş olduğunu ortaya koyuyor. Rapor, dijital cüzdanlara ve dijital cüzdanların işlevlerine dair Türkiye’de yeterli bilincin henüz ortaya çıkmadığını ortaya koyarken, 4 yıl içerisinde tüm dünyada en çok tercih edilecek ödeme sistemi olması beklenen “m-cüzdan” anlayışının yükselişine de dikkat çekiyor. Kişiselleştirilmiş ve eşzamanlı müşteri etkileşimi avantajları sunan m-cüzdan uygulamalarına yatırım yapan markaların rekabette öne geçeceği öngörülüyor.

m-cüzdan 2017 yılında en çok tercih edilen ödeme yöntemi olacak
Son 20 yılda hızla gelişen e-ticaret ve m-ticaret trendleri, ödeme sistemlerinde köklü değişikliklere neden olurken, geleneksel alışveriş yöntemlerinin yanına online alışveriş, temassız alışveriş ve son olarak da mobil alışveriş yöntemlerinin eklenmesine yol açtı. Yeni yöntemler ışığında ödeme sistemlerinin sayısı da hızla artış gösterdi. 2001 yılında dünyada yalnızca bir tane ödeme sistemi kullanılırken günümüzde kullanımda olan 150, geliştirilmekte olan ise 90 ödeme sistemi bulunuyor. Ödeme sistemlerinin genel özellikleri arasında kredi/banka kartı desteği, online/mobil alışveriş, mağaza-içi alışveriş, para çekme ve para gönderme yer alıyor. Halihazırda Türkiye’deki mobil kullanıcı sayısı yüzde 90 penetrasyon oranı ile 67 milyona ulaşmış bulunuyor. Carlisle & Gallagher Consulting Group’un araştırmalarına göre m-cüzdanların 2017 yılında akıllı telefon kullanıcılarının ilk tercih ettiği ödeme yöntemi olması bekleniyor.

Türkiye’de hizmet veren ve pazarda öne çıkan dijital cüzdanlar; BKM, FastPay, Garanti CepBank, iGaranti, İninal, iPara, İş Bankası Parakod, iyzico, Mobilexpress, MobiKasaba, PayPal, Skrill, Shopamani, Turkcell Cep T-Cüzdan, Vodafone Cep Cüzdan olarak sıralanıyor. Hem çevrimiçi hem de mobil hizmet veren dijital cüzdanlar: BKM, PayPal ve SKrill.  Pozitron’un raporuna göre ödeme sistemlerinin, kullanıcılarına sunduğu en popüler özellikler arasında kredi/banka kartı desteği ve online alışveriş yer alıyor. Mağaza içi alışveriş gibi özelliklerin henüz az sayıdaki sistem tarafından desteklendiği görülüyor.

“Sayısal cüzdan ne işe yarar” diyenlerin sayısı hala çok

Kullanıcılara farklı işlevler sunan, e-cüzdan ve m-cüzdan olarak kategorilendirilen dijital cüzdanlar Pozitron’un raporunda ayrıntılarıyla inceleniyor. ComScore’un Şubat ayında yayınladığı bir araştırmaya göre birçok mobil internet kullanıcısı dijital cüzdanların işlevine dair bilgiye sahip değil. Pozitron’un raporu, dijital cüzdanlara dair kamuoyunu ve şirketleri bilinçlendirmeyi amaçlıyor.

E-Ticarette sanal kredi kartları

Türkiye’de halihazırda 10 milyon internet kullanıcısını bünyesinde barındıran e-ticaret sektörü nakit kullanımını hızla azaltırken sanal kredi kartlarının kullanımını artırıyor. Küresel ticaret hacminin hızla büyüdüğü bir ortamda, markalara kullanıcıların coğrafi konum bilgisini sağlaması ile öne çıkan m-cüzdanlar, kişiselleştirilmiş, hedef kitleye yönelik ve eşzamanlı etkileşim gibi avantajlar sunduğu için şirketlere önemli fırsatlar sunuyor.

Pozitron’un “Türkiye’nin Dijital Cüzdan Haritası” raporu, farklı türlerdeki m-cüzdanları şöyle sıralıyor:
• İşyeri sanal kartlarının tanımlandığı, işyerine özel m-cüzdanlar
• İçerisine kullanıcı kartı tanımlanabilen, NFC sistemli, her işyerinde kullanılabilen m-cüzdanlar
• İçerisine banka/kredi kartı tanımlanabilen ve anlaşmalı birçok işyerinde kullanılabilen m-cüzdanlar
• Bankalar ya da telekomünikasyon firmalarının sunduğu m-cüzdanlar
• Cüzdan türlerinin tamamının ya da bir kısmının özelliklerini içeren m-cüzdanlar

m-cüzdan 2017 yılında en çok tercih edilen ödeme yöntemi olacak

Son 20 yılda hızla gelişen e-ticaret ve m-ticaret trendleri, ödeme sistemlerinde köklü değişikliklere neden olurken, geleneksel alışveriş yöntemlerinin yanına online alışveriş, temassız alışveriş ve son olarak da mobil alışveriş yöntemlerinin eklenmesine yol açtı. Yeni yöntemler ışığında ödeme sistemlerinin sayısı da hızla artış gösterdi. 2001 yılında dünyada yalnızca bir tane ödeme sistemi kullanılırken günümüzde kullanımda olan 150, geliştirilmekte olan ise 90 ödeme sistemi bulunuyor. Ödeme sistemlerinin genel özellikleri arasında kredi/banka kartı desteği, online/mobil alışveriş, mağaza-içi alışveriş, para çekme ve para gönderme yer alıyor. Halihazırda Türkiye’deki mobil kullanıcı sayısı yüzde 90 penetrasyon oranı ile 67 milyona ulaşmış bulunuyor. Mobil cihazların yaygınlaşması ile birlikte e-ticaret hızla m-ticarete dönüşüyor. E-ticaret ile m-ticaretin hızlı değişimine ayak uyduran işyerleri geleneksel sabit POS cihazlarına mobil POS’lar eklemeye başladı. Carlisle & Gallagher Consulting Group’un araştırmalarına göre m-cüzdanların 2017 yılında akıllı telefon kullanıcılarının ilk tercih ettiği ödeme yöntemi olması bekleniyor.

Pozitron Kurucusu ve CEO’su Fatih İşbecer,  “Ödeme sistemleri hem yurtdışında hem de ülkemizde en çok bankalar, telekomünikasyon ve teknoloji firmalarının ilgisini çekiyor. Ödeme sistemleri sadece bir cüzdan olmaktan öte, küçük çaptaki firmaların internet üzerinden ödeme almalarını kolaylaştıran ve pazarın büyümesinde aktif rol oynayan servisler haline geldi. Firmaların müşteri deneyimini zenginleştirip, kişiselleştirerek, memnuniyet seviyesini ve müşteri sadakatini artırmalarını da sağlıyor. Müşteri beklentisi doğrultusunda servislerini geliştiren firmalar, rekabetin hızla artacağı bu pazarda öne çıkmayı başaracaklardır. Pozitron olarak, potansiyeli son derece yüksek olan bu alanın mevcut durumunu tüm yönleriyle kamuoyuna ve ilgililere aktarmak istedik. Eminiz ki, bu alana yapılacak yatırımlar ileride katma değerli servis ve kazanç olarak yatırımcılara geri dönecektir.”
ETİKETLER : mcüzdan pozitron